130325-130401

Måndag den 25/3

Vaknade denna måndag och kände mig i bra form, var ganska snabbt uppe vid frukostbordet och åt Yoggi occh macka.

 

Mita ringde och frågade om jag orkade med besök idag, det tror jag sa jag, hon skulle komma på eftermiddagen medan döttrarna skulle shoppa.

Men det tyckte inte jag, för jag ville att de kom ut allihop för jag hade ju inte sett lilla Nova som är ungefär lika gammal som Maja, hennes syssling alltså.

 

Så Mita, Mikaela och Sofie, Joel, Theo och Nova kom ut och fikade och pratade, jättekul, men blir trött efter några timmar, så sen blev det vila tills Anki kom hem. Kvällsmat och kväll gick bra, sängdags vid halv elva.

 

Tisdag Onsdag den  26/3-27/3

Hände inte något speciellt utan flöt på  som vanligt.

 

Torsdag den 28/3

Idag gäller det att hålla sig inne och inte vara i vägen för alla kvastakäringar som ska till Blåkulla. 

Gick en dag till mötes, efter ganska dålig sömn, trött och andfådd redan när man vaknade, men tog mig upp till frukost.

 

Vet inte om det kan vara någon typ av förkylning som krypit på mig, snuvig och hostar en del och allmänt trött och frusen, har väl fått vara hemma för länge nu.

 

Vilade en hel del på förmiddagen för Anki slutade efter lunch idag, och då är det inte så roligt att bara ligga i sängen när hon är hemma. Blev faktiskt lite piggare framåt kvällen.

För att sen när man skulle lägga sig vara klarvaken, somnade vid 01.30.

 

Långfredag den 29/3

Kände mig inte ett dugg redo för att ta mig upp och äta frukost, startade med 2 alvedon och en migräntablett liggande kvar i sängen. Blev så en timme unngefär innan jag var tvungen att be Anki komma in med lite yoggi så jag fick i mig mina piller. Somnade sen en stund till, tog mig upp vid halv ett för att klä på mig och fika lite.

 

Blev sen så pigg att man i alla fall kunde sitta uppe vid datorn en stund, fram till dess att det blev middag. Efter god mat och sällskap av Anki så kändes det hyggligt ok. Resten av fredagen blev det till att sällskapa TV-n, med påskgodis och ostbågar att frossa i.

 

Kom i säng vid halv tolv efter att tittat på någon film.

 

Påskafton den 30/3

Idag är det lördag fast man tror hela tiden att det är söndag, för Anki var ju ledig igår.

Lite bättre mådde man nog idag, för jag tog mig upp till frukosten. Även om det var jobbigt. Tog mig tillbaka till sängen för inhallation och lite slöslapp.

 

Anki drog på liten shoppingrunda efter fikat och jag tog mig en siesta i denna fruktansvärda värmebölja som just nu finns över vårt land.

 

Blev Påskmiddag med fin köttbit och färskpotatis, mätt i hela magen och hygglig andning. Överraskade sen med ett sitt i fåtöljen stirrandes på Tv eller dataskärm och lite gnäll över att det kändes lite jobbigt i kroppen och frös. Kröp under varma filten en stund så kändes det bättre.

 

Festade på ostbågar och jordgubbssaft, men Anki fick till några glas vitt. Blev sängen vid 00.30 för att sen inte kunna somna, låg och tittade på att klockan skulle slå över till sommartid. Somnade sedan.

 

Påskdagen den 31/3

Morgonen seg och lite huvudvärk, trögt som bara den att komma upp. Men tog mig upp bara för att idag skulle alla barnen med respektive och barnbarnet, komma hem för att fira Påsk och rensa ut vind och förråd, eftersom de flesta saker är deras av det som sparats, så nu fick de välja vad de vill ha kvar eller slänga.

 

Jag höll mig i min fåtölj som lite barnvakt, medan de andra langade ner och sorterade: kasta, spara eller skänka.

Efter att nästan allt var nere så blev det förrådet, när det var klart var båda garagen fulla med kasta, skänka saker.

 

Anki hade även hunnit med att fixa påskbuffé, så mat och dricka hade de förtjänat, blev sedan lite grogg och öl samt umgänge med sällskapsspel.

Jag tog både en öl och en grogg, har jag nog inte druckit på 2 år, men jag mådde bra och det var väldigt roligt att alla kunde komma samma helg, jag kom i säng först, vid 01.00 och de andra tror jag gick och la sig vid halv tre ungefär. En dag och kväll med god stämning.

 

Annandag Påsk den 1/4

Huvudvärk och trött, inte riktigt iform, tog min yoggi på sängen och vilade en stund till, var ju visserligen första april men jag lurades inte.

 

Efter en timme började det lukta kaffe, då var man bara tvungen att masa sig upp och klä på sig, gjorde så och blev faktiskt mycket bättre.

Sorteringen fortsatte en stund sen blev det egentid, vissa åkte och uträttade lite ärenden, några tog en långpromenad med hundar och Maja. Peter tvättade bilen och bytte däck, jag satt i min fåtölj och knappade på min dator.

 

Anki hade gjort en härlig söndagstek med gräddsås, när vi ätit så var klockan fyra, och lite kaffe på maten sen ville de dra sig hem till sitt, så inom en timme blev det tomt, Linda och Erik var kvar en stund längre, de har ju inte så långt hem, sen blev det bara Anki och jag.

 

Mådde bra hela kvällen, men gick tidigt i säng, vid 22.00.

Tack och stora kramar mina älskade barn med respektive och givetvis mitt älskade barnbarn och Anki för en härlig helg.

 

Detta var mitt påsklov, ha det gott i fortsättningen alla mina vänner, kram till er.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0