130402-130407

Tisdag den 2/4

Vaknade och kände mig utvilad och ganska pigg, gick upp och tvättade av mig vid kvart över åtta för att sedan vara klar med kläderna på vid halv nio. Perfekt tyckte jag, att vara klar när värdinnan dyker upp vid halv nio, men jag låg på sängen och väntade, det kom ingen, jag låg och väntade tills klockan var fem i nio då var jag på väg att trycka på larmknappen precis när det skramlade i dörren.

 

Då kom det en tjej, jag undrade varför de inte var i tid, har ni glömt ställa om klockan eller frågade jag, nej men vi visste inte när vi skulle vara här, åtta eller nio, nej halv nio sa jag. Har varit så alla dagar sedan jag kom hem för tio veckor sen och har funkat perfekt tills nu.

 

Löste sig med det som skulle göras men blev lite uppstressat innan frukost, piller och provtagning var gjord så man kunde börja inhallationen och sen lugna ner sig en stund på sängen.

Lunch och eftermiddagskaffet funkade perfekt. Jag mådde hyfsat bra på eftermiddagen och kvällen för att vara dagen efter helg, har nog fått lite mer ork.

 

Onsdag den 3/4

Idag var det huvudvärk och trötthet som hade kommandot över kroppen, men efter en kvarts snoozing blev man tvungen att ta tag i livet och masa sig upp till frukostbordet, idag kom de exakt så då kan ju inte jag ligga.

 

Förmiddagen efter det att värdinnan gått inhallerade jag och sen somnade jag till en timme på sängen. Gick sen in till datorn och kollade lite fb och spelade lite spel.

 

Vid ett kom en ny värdinna och fixade lite mat till mig, värmde janssons och ägg och kräftströmming till det, gott. Klar vid tjugo i två, gick efter en stund och vilade, ställde klockan på väckning vid tre när de kommer och gör kaffe.

 

Hade precis somnat in, när det skramlade i dörren och där stod en och ville göra fika, vid tjugo över två, fyrtio min efter att de gått från lunchen, skall vara här klockan tre, tyckte jag hade vilat lite väl lite, så jag var otrevlig nog och sa att jag struntar i kaffet idag, och att de kunde gå så fixade jag det själv om jag blev sugen senare.

 

En annars ganska bra dag, förutom huvudvärken som kommer och går. Kvällen kändes jobbig, men beror på att jag är nog nere i en svacka mentalt just nu också, känner mig som jag kan tänka mig att det är att sitta i en isoleringscell, sitta inne det mesta för att det här dj…a vädret inte kan komma upp i temperatur nån gång. Är ju faktiskt väldigt vackert att se från insidan, men fryser ihjäl om man sätter ut näsan. Tillsammans med informationsstopp om vad som händer och sker.

Dagarna känns likadana alla dagar, eftersom man inte orkar hitta på något som skulle kunna variera tiden, får väl drömma, det tar ju inte så mycket kraft men gör väl att det kan kännas jobbigt när man inte kan  lura sig själv längre.

 

Torsdag den 4/4

Tillbaka till den vanliga värdinnan idag, hon är bäst. Kommer i rätt tid och har känsla för att göra allt rätt och i lugnt och passande tempo för en lungsjuk 55 +are.

 

Mådde faktiskt bra denna morgon, kändes lugnt och skönt att andas och inte så mycket flåsande vid ansträngning. Hoppade över förmiddagsvilan, har märkt att det bästa är nog att vila precis efter lunchen. Hinner faktiskt med lite mer då, även om jag inte har något att göra så känns det faktiskt så.

 

Lunch och eftermiddagskaffe på rätt tider, bra jobbat idag teamet.

Kvällen blev för ovanlighetens skull ett par timmars vänskap med min TV eller dator, känns lite hårda att gosa med, men man får inte klaga, de förgyller ju tiden.

 

Läggdags vid 22.30 för att kelas en timme med min älskade vän, (Iphone heter han), när sen liven är slut så snurrar man nån timme i tankarna innan ögonen släcks.

 

Fredag den 5/4

Fungerade bra på morgonen, och på  eftermiddagen kom svärmor Karin upp och hälsade på, med kringlor i påsen, så det blev fika och lite småprat, fixade lite med hennes dator för hon gillade den inte riktigt.

 

Anki kom hem vid halv fyra redan för att fixa till sig för Kick Off med landskamp i hockey och mat med jobbet. Sen åkte de vid halv fem och jag kunde gå och vila en stund, kändes som det behövdes för jag hade inte vilat någonting tidigare idag. Slapp kväll framför TV-n hela kvällen, kom i säng vid halv tolv.

 

Lördagen den 6/4

Huuvudvärk, hade nog sovit för bra denna natt, låg kvar i sängen till klockan tio innan jag steg upp och tog en tallrik yoggi, gick sen tillbaka till sängen en stund innan det kändes tvunget att gå upp.

 

Blev lite kaffe och kaka vid tolvtiden, sen kändes det bra med huvudet och resten av kroppen, höll mig uppe hela eftermiddagen och beskådade hästarna på TV, blev ju sju rätt idag, men det var nästan alla som hade det, för utdelningen på sju rätt var hela 330 kr. Men tiden denna eftermiddag gick ju.

 

Anki fixade jättegod middag och efter den blev det lite vila.

Kvällsfika med varma mackor, sen blev det sängdags vid halv elva, var ganska trött då.

Blev en hygglig dag.

 

Söndagen den 7/4

Kraftig huvudvärk började i samma ögonblick som ögonen öppnades, kom inte upp till frukosten förrän kl. tio, efter två alvedon hade fått verka en stund.

 

Kom igång hyggligt efter frukost och inhallationer och lite sitt i fåtöljen med en kopp kaffe och kringla. Passade sen på att ägga mig en stund samtidigt som Anki gick sin promenadrunda, och körde lite skräp till miljöstationen, sov jättegott.

 

Blev sen middag, och dagen har känts riktigt bra i eftermiddag, kör på att kvällen också ska bli bra.

 

Nu blir det inte mer idag, kram på er, önskar våren och temperaturen kommer snart.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0