130408-130410

Måndag den 8/4

Efter en mycket dålig nattsömn, blev det riktigt jobbigt att ta sig upp, tog mig till toan, men sen tillbaka till sängen igen. Kändes trögt att andas och en massa slem som satt vägen, låg kvar när frukostvärdinnan kom, så det blev frukost på sängen efter en kur med några alvedon.

 

Hade flera stycken hostattacker som tog slut på alla krafter, men till slut lossnade det lite i samband med inhallationen, så utsikterna kändes lite bättre, fick hjälp med att plocka ihop mina piller i dosetten. När hon gick vid tio var det en aning lugnare med andning och hostan.

 

Kröp under täcket och somnade ganska snabbt för att vakna vid kvart över tolv, mornade mig, om det nu heter så vid denna tiden på dygnet. Fick på mig kläderna och tvättade av mig så jag i alla falll var påklädd när de kom och serverade lunchen, klarade detta precis, fick också sängen bäddad medan jag åt lunch.

 

Stannade sen uppe vid datorn efter maten, tills det var dags för eftermiddagsbesöket och fikastund.

Nu funkade kroppen ganska hyggligt igen, slemmet var borta och hostan med det, men blev ändå ett vil på sängen tills Anki kom hem vid halv fem.

 

Hon har fullt upp med att köra ett par lass till tippen varje kväll, efter röjningen på vinden och förrådet. Sen göra mat och fika till mig och hinna med en del möten, jag beundrar henne för allt hon hinner med förutom sitt ordinarie heltidsjobb. Älskar dig.

 

Tisdag den 9/4

Vaknade i mycket bättre skick än i går, tog mig upp nästan obehindrat och gjorde morgonbestyren för att sen sätta mig och äta frukost.

När det var klart kom en sköterska som skulle ta Pk-prov, men gick inte så bra, för mina kärl ville inte dela med sig idag så efter 3 försök struntade hon i det och sa att vi kommer tillbaka senare.

 

Så vid halv tolv kom en annan och tog provet, denna gången funkade det perfekt, pang på första sticket. När sen detta var klart blev det en timmes vila innan lunch.

 

Eftermiddagen och kvällen fungerade bra, men det mest ansträngande var väl att titta på TV, förutom att man blev lite nödig.

 

Onsdag den 10/4

Ännu en morgon i trötthetens tecken, trots att jag sovit som två stockar inatt. Tog mig ändå utan större besvär upp till frukosten. Blev väl lite senare än vanligt kanske, men så kan det vara ibland.

 

När yoggin, smörgåsen, mjölken och kaffet hade slunkit ner och min värdinna lämnar mig vid 10.00.

Då blir det inhallation, och sen en koll på mail, sms och lite nöjesspelande på datorn, halv tolv blev jag trött i ögat och förflyttade mig till sängen för en timmes vila, skönt.

 

Hade precis vaknat när det vid tjugo i ett kom en tjej och erbjöd mig lunch, lite tidig idag, men det gick ju bra för jag var hungrig. Satt sen och slappade med datorn och lite V75-guide.

Blev lite extra väntan på kaffet idag, kom vid halv fyra, de hade haft mycket att göra, för större delen av personalen hade visst möte.

 

Efter kaffet gick jag och Astrid ut på altanen och lapade lite sol, innanför glasdörrarna förstås. Ännu ingen värme för kortbyxor. Vid halv fem kom Anki hem, för att köra sin träningsrunda, sen blev det mat och just nu strax före åtta så sliter hon på strykbrädan och jag på fåtöljen.

 

Ha en bra kväll och till Er många kramar så hörs vi snart.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0