130802-130804

 

Fredag den 2/8

Ganska seg och trött nu på morgonen, ville bara ligga kvar och mysa under täcket, annars kändes andningen ganska ok. Vid 08.30 kom hemtjänsten, så då var det dags att kravla mig upp efter att ha inhallerat och svalt pillerna. Toabesök och sen blev det frukost vid köksbordet.

 

Tog nog en timme innan den var på plats i magen, blev sen till att lägga sig igen och vila, ända tills det kom en tjej och ville fixa lite lunch till mig.

Ingen matlust, bara en massa svamp och skit ivägen, ganska mycket slem också. Blev lite köttbullar och makaroner att peta i sig.

 

Anna, Tobbe och Maja tittade förbi när de var ute med hundarna, så blev lite prat emellan sovstunderna. Somnade ganska tidigt ikväll.

 

 

Lördag den 3/8

Fortfarande väldigt trött och seg men brukar ju bli så dagarna efter man kommit hem.

Tog mig sent om sider upp till köksbordet för en tallrik yoggi och en macka. Låg sen en gel del på sängen men satt också i fåtöljen, annars hände det som vanligt inte så mycket.

 

Märks helt klart att man blir svagare och svagare för varje gång man kommer hem efter dessa ständigt återkommande infektioner, får se hur länge det funkar.

Kvällen kändes bra med sällskap av Anki som gjort räkmackor till oss.

 

 

Söndag den 4/8

Kände mig nog liten aning sämre idag, fick be Anki bära in frukosten till sängen för kände att det kan bli lite tungandats om jag stiger upp.

Låg kvar i sängen ända tills klockan blivit halv ett, tyckte det var tvunget att försöka komma upp, för Maja och c/o skulle komma förbi och fika.

 

När jag väl kommit upp och tvättat och klätt på mig så kändes det bättre, lite kaffe och macka gjorde också skillnad. Höll mig sen uppe resten av dagen och kvällen.

Hade visserligen mina tunga stunder med andningen vid minsta ansträngning, men man får bita ihop och tro på bättring.

 

För när kvällen kommer så känns det som ett annat liv, känns nästan som man har över 15 % kapacitet, inte dåligt va.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0