130805-130814

Måndag den 5/8

Kändes precis som det gör på måndagsmorgnar, trött seg och jobbig andning, så var tur att flaskan var där, för annars hade det blivit tufft.

 

Slumrade till vid sjutiden igen och vaknade av att frukostvärdinnan kom vid halv nio med ett uppiggande hej.  Fick bli frukost vid sängen, inhallation och piller också.

Tog mig sen till toa och under tiden fixade hon bäddningen, jag kröp ner under filten och slumrade till när hon gått vid tio.

 

Blev nästa gång väckt vid 12.10 av lunchvärdinnan som kom en halvtimme tidigare än vanligt, mornade till mig en stund, men blev inte direkt hungrig, försökte peta i mig lite korv och mos.

 

Var riktigt trött idag så det blev en timmes sov till efter maten, för att sedan komma upp och sätta sig i fåtöljen och vänta på kaffet. Kaffe piller och inhallation så väntar man en timme innan man börjar må ganska väl, vilket sen brukar hålla i sig hela kvällen.

 

Tisdag den 6/8

Morgonen startade trögt som vanligt, verkar som det ska vara det läget nu.

Frukosten i sängen som vanligt och blev sen kvar i sängen tills de kom och skulle fixa lunch, även idag kom de vid lite över tolv, vet inte om de kastat sina klockor nu efter semestern.

 

Kom igång lite bättre framåt halv tretiden när jag fick kaffet, sen kändes det ganska ok resterande delen av vakentiden, Blev sängen vid halv elva men sovet kom inte förrän halv ett.

 

Onsdag den 7/8

Idag fyller min älskade Anki år, Grattis.

Liknade gårdagen både fysiskt och mentalt, samt lika lustiga mattider.

Man har lite ljusa stunder och därpå kommer det några jobbiga.

 

Däremot var det jättekul att vara så pigg på kvällen när gästerna var här och grattade Anki, De som kunde av barnen och hennes syskon var här och åt lite smörgåstårta.

Jag var med hela kvällen, men höll mig still, inget dansande på borden.

 

Torsdag den 8/8

Fått vara hemma en vecka idag, har varit kul men ganska jobbigt eftersom man blir mycket mer bortskämd på lasarettet än hemma.

Tog mig upp till köksbordet och åt frukost, men det tar mycket på morgonkrafterna, sparar en massa energi genom att stanna i sängen och göra klart allt med mediciner och mat innan man stiger upp.

 

Resten av dagen blir enklare de flesta gångerna man gjort så, men en del dagar måste man helt enkelt vara kvar för då vill inte ork och andning göra något riktigt.

Då kan det bli sängläge ända in på eftermiddagen, oftast börjar sen bäst före tiden efter kaffet och middagsmedicinerna, så även idag.

 

Fredag den 9/8

Idag kände man sig ganska bra när ögonen ville titta upp, låg och funderade på om man var värd det då, men troligen ett resultat av att jag tog det lugnt igår.

Frukosten serverades vid sängen även idag, blev däremot uppstigning vid halv elva med rengöring och påklädning.

 

Dagen fylldes sen med alla mina två sysselsättningar, fåtöljen med datorn och sängen med vila.

Glömde visst två, träning och äta, så det är därför det är så stressat på dagarna, ha ha.

Eftermiddagen funkade bra med tankar och andning, Kaffe och ostkaka är perfekt fika, man mår gott efter det.

 

Efter kvällsmaten skulle Anki och döttrarna ner till stan och dricka lite öl, är ju Karl-Oskar dagarna här i Växjö denna helgen. Svärsönerna gav sig iväg till Hässleholm och SM-tävlingen i rally som Erik skulle köra och Nina läsa, och hela serviceteamet skulle se till att bilen funkade.

 

Jag njöt i min fåtölj framför TV-n samtidigt som jag följde rallyt via internet.

Kröp i säng efter en helt ok dag vid elva-tiden, hade precis lagt mig när Anki kom hem.

 

 

Lördag den 10/8

Jobbig och helt värdelös morgon, låg kvar i sängen en timme innan jag tog mig ut till köket för frukost på ren envishet, tyckte jag skulle stiga upp och äta.

Blev sen till att ligga på sängen och följa lite rally på datorn utan att somna, men de körde ju så bra så det var ingen risk, kollade lite hästar också men de sprang åt fel håll för min del, att de aldrig lär sig.

 

Vid ett-tiden kom svärmor Karin och hälsade på, hon hade varit uppåt norrland på bussresa så hon skulle gratta Anki.

Efter lite fika så blev jag dödstrött och fick gå och lägga mig, då började Anki och Karin att hjälpas åt med att sätta upp lite hyllor och lampor samt min säng-tv. Jättebra blev det.

 

Piggnade sen till vid sex-tiden då Karin åkte, en stund efter sen skulle Anki ner till stan och träffa lite folk, Erik och Nina hade kört kanonbra så delar av teamet var på väg dit för att fira.

Klassvinst samt trea i SM och femma totalt. Jättebra kört.

 

Jag själv mådde jättebra även denna kväll, kollade Tv, för att komma i säng framåt 12-tiden, somnade ganska fort.

 

Söndag den 11/8

Var ingen bra dag, blev kvar i sängen tills klockan blivit 10.00 innan jag orkade ta mig ut till köket och peta i mig lite yoggi. Låg sedan på sängen under en filt nästan hela dagen.

Tobias och Anki skruvade upp resterande lampor.

 

Ingen större matlust ville visa sig heller, trots att Anki gjorde stekt fläsk med löksås, men det var så gott så jag petade i mig ett par potatisar och 3 fläskbitar sen var det en efterrätt som måste ner också, men det gick att pressa ner den.

 

Trött och hängig, tung i andningen på kvällen, gick till sängs redan vid 22-tiden.

Funderade på om det var dags för en ny resa till hotell Strandvägen igen. Känns inte som infektion riktigt utan något annat som tar krafterna ifrån mig.

 

Måndag den 12/8

Vaknade till när Anki gick till jobbet, tung i andningen, tur man har kisseflaskan i reserv en sån här morgon. Andades ner mig en del för att kunna somna en stund till innan hemtjänsten kommer vid halv nio.

 

Väcktes av sköterskan som kom pigg och glad, men det var ju inte jag riktigt, fick morna till mig en stund och sen känna efter vilket läge man var i.

Försökte bli pigg men lyckades inte, blev kvar i sängen och åt frukost, piller och inhallerade där.

 

Fick även en kopp kaffe vid sängen och lite sällskapsprat.

Blev sen ett toa besök innan hon gick, är lite orolig för dessa ibland för det tar mycket av mina små krafter.

 

Hon passade på att bädda sängen, så sen kröp jag ner under filten och somnade till en stund.

Steg upp för att invänta lunchen som ska komma mellan halv ett och ett, men jag väntade tills jag blev trött igen, så jag fick lägga mig och slappa en stund, kom vid tio i två och skyllde på att de inte visste vilken tid de skulle vara här.

 

Väntan blev lite för lång så nu fanns det ingen matlust, petade i mig några pizzabitar och lite kräm.

Hann knappt svälja sista biten förrän det ringde på dörren igen och då ville de bjuda på eftermiddagskaffe, snabba puckar nu. Blev kaffe på maten idag.

 

Förmiddagen tung och trög medan det blir betydligt bättre efter kaffet på eftermiddagen och håller sig sen bra under kvällen, så finns fortfarande lite ljus i tunneln vissa stunder.

 

 

Tisdag den 13/8 - Onsdag den 14/8

Blev väldigt lika måndagen förutom att mattiderna blev bättre efter att jag klagat lite.

Har också kommit på att tar jag det lugnt på morgonen och håller mig kvar i sängen och äter frukost tar pillerna och inhallerar och slappar en stund så mår jag mycket bättre resten av dagen. Lagom att klä på sig och tvätta av sig vid elva – tolvtiden.

 

Har varit lite jobbiga dagar nu, hoppas det vänder snart för har ingen lust att checka in på hotellet igen.

Nu levererar vi lite gamla händelser, men är på gång ifatt med skrivandet.

Ha det  bra och hoppas ni har överseende med att jag kommit efter, orken och lusten ställer till det.

Kram på Er//// skrivet den 26 augusti 2013.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0