10202-130204

Lördag den 2/2

En tung och orkeslös morgon, fanns ingen ork och kraft fick be Anki komma in med lite frukost till sängen för att se om det gick att få igång gubben.

Trött hela förmiddagen, så det blev sängvistelse med sov fram till halv tolv innan jag tvingade mig upp och få på kläderna.

 

Anki fixade lunch vid ett-tiden och sen började man rätta till sig lite, höll mig från sängen ett par timmar.

Vilade en stund innan kvällsmat, sen var kvällen ganska godkänd, blev en trevlig information från Linda, Vöikers hade vunnit DM-finalen och Linda tillhörde matchens bästa spelare.

Däremot fick Anna och bowlinglaget Team Växjö dubbelstryk borta, kom igen tjejer.

 

Somnade i ganska god kondition vid 23.00. Ingen bra dag totalt sett.

 

 

Söndag den 3/2

Mycket bättre morgon än igår, kom upp och åt frukost, fick på mig kläder och redo vid tio.

Dagen rullade på utan några större jordbävningar, vilade lite och satt uppe och kollade lite skidor under dagen.

 

Anki servade mig med det mesta, som vanligt, så jag ansträngde mig inte så mycket, vilket innebär förhoppningsvis att man ska spara energi och öka i vikt.

 

Blev efter en ganska ok dag, kvällsfika med våfflor, sylt och grädde, allt för vikten.

Blev sen till att smyga sig ner under täcket  vid 22.30 tiden. Imorgon kommer hemtjänsten och fixar frukosten till mig.

 

 

Måndag den 4/2

Dag drog det igång redan vid 08,00 med uppstigning vid halv nio för att äta, kom inte så långt för vid nio kom det 2 sjuksköterskor som skulle ta prover och byta grimman till syrgasen, samt filter på koncentratorn, maskinen som tillverkar syrgas.

 

Gick väl så där, förutom att den ena sköterskan var som en tornado och ryckte och drog i allt, blev ganska uppstressad av detta, men efter lite tillsägelser att hon skulle lugna sig en kvart ungefär så blev hon lite bättre.

 

När de sen lämnade mig så blev det till att lägga sig på sängen och försöka komma tillbaka till verkligheten igen, somnade till en timme, så nu var det snart dags för lunch.

 

Vid ett kom det en dam och skulle fixa lite lunch, hon var troligen släkt med morgonens yrväder för detta var en liknande tornado. Skulle koka lite makaroner och värma köttfärssåsen som fanns i kylen.

Lite problem med knapparna på spisen, men man kan inte kunna allt när man kommer till ett nytt ställe.

 

Ska ju visserligen gå upp i vikt, men den portion som hon fixade hade sprängt både min mage och säkert en persons till, men blev ju mat till imorgon också.

 

På eftermiddagen kom syster Mita och hälsade på och fikade en stund, så idag fick hemtjänsten ledigt på eftermiddagen.

När klockan närmade sig fyra började mina ögon att trilla ihop, så Mita tyckte att jag skulle gå och vila en stund, för nu skulle hon åka, tack för titten.

 

Kvällsmat och sen TV en stund, försöka komma i säng i tid för imorgon ska Anki och jag vara i Lund kl. 12.30 för besked om vad utredningen kommit fram till gällande väntelista och operation.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0