130206-130208

Onsdag den 6/2

Vilken morgon, dödstrött och helt slut i kroppen efter gårdagens resa, 9 timmar utan någon sovstund tar kraften ur en gammal klen gubbe ska ni veta.

 

Hemtjänstens frukostfixare kom vid halv nio och plockade fram, men hon fick ställa in det vid sängen för det kändes omöjligt att komma upp ur sängen just nu. Pillade i mig yoggi och macka samt inhallerade på en timme ungefär, sen kröp vi ihop i fosterställning och somnade direkt.

Väcktes av att det var någon som ropade hej i hallen, hemtjänsten redan tyckte jag, men hade ju sovit ända till ett, hon fixade med lite mat som intogs ifrån sängplatsen även den.

 

Var uppe och gjorde ett uppesittarförsök men det blev inte långt, för tillbaka till sängen för ytterligare vila samtidigt som jag lekte lite med datorn. Höll mig vaken tills de kom igen och fixade kaffe med ostkaka, grädde och sylt. När det var uppätet så blev det ett sovpass till i 2 timmar.

 

Låg fortfarande under täcket utan att vara påklädd vid femtiden när Anki kom hem, jag förklarade läget och att det var trötthet och inte passivtet på grund av gårdagens besked.

Hade däremot funderat ganska mycket på det under dagen.

 

Kom på mig själv, att nu fick vi lägga i en andra växel och kämpa sig till ett läge där man kanske kan göra en hel del åt sin livskvalitet utan en operation som med de dåliga förutsättningarna mycket väl kunde göra mig ännu sämre eller rent av inte klara den.

 

 Vilket jag med lite eftertanke har konstaterat att jag tror inte jag orkat med den tuffa operationen och rehabliteringen utan troligen blivit i sämre skick, så nu kör vi på i andra körfältet med att äta upp sig och träna ännu mer för att kanske kunna vara med en tid till, och få  ut något meningsfullt av den tiden som är kvar.

 

Hoppas bara att min familj och mina vänner klarar av att stå ut med mig i detta skick. Ni ska veta att ni betyder allt för mig och min livslust, jag älskar er. Ni får gärna höra av er och komma in på en fika och lite prat.

 

Kvällen avslutades i alla fall i fåtöljen framför TV-n och till och med ett litet träningspass. Tack för alla kämpa på kommentarer.

Trots ligg hela dagen så var jag trött och kröp ner i sängen vid 22-tiden.

 

Torsdag den 7/2

Idag var jag uppe när de kom för att servera frukost, mådde mycket bättre, kändes att man vilat ifatt en hel dag. Sjuksköterskan kom också vid nio idag för att visa hemtjänstfolket hur mina inhallationapparater fungerade och vad som skulle rengöras.

 

Förmiddagen blev lite bloggskriveri nu när orken var med mig en stund, och sen blev det lunch ganska fort kändes det som.

 

Eftermiddagsvila och bara slappa, för lite trötthet fanns det nog kvar kändes det som.

Fika och sen blev det uppetid resten av dagen, för det fanns ju skidskytte att kolla på vid 17.00 och innan det lite dataspelande och träning.

 

Anki kom vid halv sex efter att ha varit på turne på Citygross för att fixa påfyllning av kylskåpet.

Blev en bra kväll efter att vi ätit kvällsmat, så sängen fick ingen påhälsning förrän vid 23.00.

En halvbra dag.

 

Fredag den 8/2

Halvtrög morgon men envisheten segrade, så det blev uppstigning och frukost i köket.

Piggnade till riktigt bra framåt förmiddagen, så nu fanns chansen för att få uppleva en bra dag.

 

Idag skulle Anna och Maja komma och ligga över här, Linda skulle också komma för killarna hade åkt till Värmland för att titta på Swedish Rally.

 

Vilade en timme efter lunch, sen kom Linda och eter en stund till dök Anna och Maja upp.

Hemtjänsten kom ju också och skulle göra kaffe till mig, så nu var det fullt hus. När de gått igen blev det lite mys med Maja.

 

Anna skulle ut och äta med några kompisar, och Linda och Maja åkte till Gemla och kollade innebandy. Blev bara Anki och jag samt två hundar och två katter hemma.

 

Efter en bra dag och kväll kom jag i säng vid halv tolv, somnade väldigt snabbt.

Veckan man aldrig glömmer går nu över till helg. Kommer mera, kram


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0