130209-130212

Lördag den 9/2

Vaknade lite sliten när Anki ropade att frukosten var klar, tog mig upp och tvättade bort sömngubbarna, tog på mig lite kläder, Anna och Maja var ju kvar så det var lite uppiggande skri och alla möjliga ljud från den lilla på golvet.

 

Kände mig ganska bra men var trött, så det blev lite vila vid lunchtid när de andra skulle åka på turné.

Kollade skidskytte med ett öga och lite titt på hästarna, kanske de skulle springa rätt idag. Av sju vinnare hade jag bara prickat två så det blev inte mycket vinst idag.

 

Åt middag ganska sent idag, men det brukar bli så på helgerna.

Kvällen gick väldigt bra, tittade på melodifestivalen och blev som vanligt de absolut bästa låtarna som kom till final.

 

Sängdags vid halv tolv efter en hygglig och trevlig dag.

 

Söndag den 10/2

En kopia av lördagsmorgonen blev det idag, med tillägg av att även Tobias var här.

Förmiddagen gick sen åt att prata och fika innan Anna, Tobbe och Maja med hundar skulle åka hem, för att sen fortsätta till skåne för Majas kusin Måns fyllde 3 år, hurra, hurra, hurra, hurra.

 

Åt lite lunch vid ettiden för att sen vila lite tänkte jag, men datorn och skidskyttet höll mig fast så jag glömde vila och även mediciner och inhallationen blev lite sena. Blev därför väldigt trött efter att vi ätit middag, så då var jag bara tvungen att lägga mig en stund på sängen.

 

Anki hade bakat släta bullar så till kvällsfikan sen blev det färska semlor, de va gott.

Efter Så ska det låta och nyheterna var det sovdags tyckte min kropp och huvud, även idag en hyggligt bra andning och ork.

 

Måndag den 11/2

Började dagen med två alvedon vid sju, för att sen sova vidare tills hemtjänsten kom vid halv nio.

Tröttheten från en ganska intensiv helg gjorde sig känd, tog mig upp till köksbordet för att äta frukosten hon ställt fram, men sov nog samtidigt tror jag.

 

Sjuksköterskan kom också vid nio för att ta pk-prov, byta grimma och filter till koncentratorn.

Efter att alla sysslor var gjorda och hjälpen gått igen så kröp jag under filten och somnade en ganska lång stund, 10.30-12.45 inte dåligt va?

 

Hade det inte varit för att de kom och skulle ge mig lunch så hade jag kanske sovit en stund till.

Det gick att få ner lunchen och sen blev det fåtöljen och datalek.

 

När klockan sen började bli tre så väntade jag på att de skulle komma och göra fika, men det kom aldrig någon så det blev fikatomt i magen idag, för nu var det inte länge till Anki kom hem och det blev kvällsmat.

 

När vi ätit åkte hon på styrelsemöte en stund och jag satte mig vid TV-n, Nyheter och sen Farmen med dessa underbara människor som de hittat till detta program.

När Anki kom hem blev det semla till kvällsfikat idag med och lika gott.

 

Sängen vid halv elva efter en trött men ändå godkänd måndag.

 

Tisdag den 12/2

Kände mig pigg och ganska fräsch idag, var lätt att komma upp till frukosten, var en helt ny hemtjänstare idag så det blev en del  frågor att besvara, hade visserligen fått en fusklapp med sig.

 

Vi hjälptes åt så det funkade bra, efter frukosten fixade jag inhallationen och lite vila, men bara en timme idag.

Andningen håller sig ganska lika från dag till dag, men har lite tendens att komma igång snabbare nu men inte så det blir den där panikandningen utan lite lättare att slappna av.

 

Lunchvärdinnan dök upp vid ett-tiden och värmde till lite mat, och satt och pratade en stund.

Eftermiddagen bjöd på lite sen fika men idag kom dom ju. När jag fikat färdigt så ringde Hasse och frågade om jag orkade med ett besök.

 

Ja det vore kul sa jag, så han kom på fem minuter och vi fikade och pratade om allt möjligt, hade ju inte varit hemma sen den 19 nov. visserligen hälsade han på mig en stund på boendet. Gick visst två timmar lite snabbt.

 

Anki kom precis efter han gått, då blev det pannkakor till mat och kvällens övningar blev TV-n med lite skidtitt och lite annat.

Gick och la mig vid halv elva och somnade ganska snabbt efter en trevlig dag, men blev lite trött framåt kvällen.

 

Tack och hej för denna gången, kram på er.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0