130212-130217

Onsdag den 13/2

Torsdag den 14/2

Fredag den 15/2

Tre ganska lika dagar som har fortskridit som man kunde tänka sig.

 

Trött och seg tills man fått i sig frukosten, lite vila innan lunch och sen blir det bättre på eftermiddagen och kvällen. Klarar inte mycket fysiskt utan att stanna upp och lugna ner andningen innan man kan gå vidare.

 

Funkar bra med hemtjänsten, för att vara nya som kommer nästan varje dag. Nu får de ledigt i två dagar för över helgen har jag bästa snyggaste Anki som sällskap och hjälper mig med allt.

 

 

Lördag den 16/2

Efter en orolig och hostig natt var man inte alls på gång denna morgon, fick hoppa över stora frukosten och steg upp vid 10-tiden och intog lite yoggi.

 

Gick direkt in i sängen igen, la mig och somnade en timme till, tills Anki frågade om jag ville ha kaffe, ja det skulle va gott, då fick man det. Anki skulle åka till Vrigstad på årsmöte, så Anna skulle vara matleverantör idag, kom med en härlig pizza vid 2-tiden och jag åt upp nästan hela i ett svep, jättegott.

Vilade lite efter maten samtidigt som jag kollade skidor, Blev sen ostkaka med grädde till fikat vid sex i sällskap med Tv och datan. Kollade melodifestivalen och för första gången var jag bara tvungen att ringa och rösta på bästa låten, En riktig djävla schlager.

 

Skålade i cola med katten och åt ostbågar, blev sen trött och kröp ner i sängen efter halva Åsa-Nisse filmen. Kollade klart där och precis när den slutat så kom Anki hem.

En inte så bra dag, med lite konstigheter i kroppen och lite hög andning.

 

Söndag den 17/2

Idag fyller en av mina älskade döttrar 21 år, Linda, Hurra, Hurra, Hurra, Hurra.

Vaknade efter en ganska hygglig natt, när frukosten var klar vid nio ungefär. Gick upp med ganska stark vilja för varken kropp eller huvud ville egentligen inte upp idag.

 

Fick i mig lite yoggi innan det var dags för sängen igen, värkte i nacken och bröstet och allmänt kryp i kroppen, samtidigt som torrhosta hade startat, och det tar på krafterna.

Fick fika på sängen av Anki och låg sen där och tittade på skidor, Tog mig upp igen när middagen var på gång vid fyra-tiden.

 

Blev en lite sen avtvättning och påklädning vid fem, för att sen sitta lite i fåtöljen med datorn. Nu verkade som om allt vänt, för jag kände mig riktigt ok när jag satt där, visserligen två alvedon som slunkit ner, kändes riktigt skönt efter en jobbig dag. Imorgon måndag är det provtagning igen så får väl svar på om det är något skräp på gång.

 

Hörs snart igen, kramizae till Er alla.

 

 


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0