130222-130224

Fredag den 22/2

En dag som bara försvann, kände mig i godkänd form redan från början, alla göromål klara vid 11.00.

Blev lite slappartid på sängen och kolla lite Tv innan jag tog en träningsstund, provade motionscykeln igen, gick lite trögt men klarade några minuter, sen körde vi med hantlarna en stund för att avsluta med benträningen.

 

Vid ett-tiden kom lunchvärdinnan och fixade till lite pytt i panna med ägg och rödbetor, det gick ner ganska lätt för idag  var jag hungrig, sen efterrätt, chokladpudding.

 

En dryg timme efter lunchen kom de och fixade eftermiddagskaffe, blir lite tätt ibland när lunchen blir sen och fikat tidig. Ostkaka går ju alltid ner med lite grädde och sylt. Blev proppmätt.

 

Dags att ta lite piller och inhallera innan det blev huvudet på kudden och kroppen under filten för att vila en timme ungefär så man orkar vara lite sällskap till Anki under kvällen.

 

Mådde jättebra i min fåtölj hela kvällen, tittade på gladiatorerna, var bara en utmanare som var värd att titta på, blev lite ost och kex under kvällen. Började väl förbereda natten vid halv elva, för att vara på plats i sängen tre kvart senare efter en klart godkänd dag av vad jag kan göra.

 

Lördag den 23/2

Tog mig upp när Anki ropade att frukosten var klar, bara det att det tar ju en halvtimme att ta sig dit efter att de viktigaste morgonsysslorna är fixade. Och sen blir man sittande i en timme med att få i sig lite te, ägg och macka.

 

Jag slappade sen på sängen och kände mig ganska lat medans Anki städade hela huset. Vid tolvtiden hade jag byggt upp modet att prova om jag klarade av att duscha utan hjälp, det gick med många pauser, och tog nog en timme, men det ända jag har gott om är ju tid. Kändes riktigt bra att känna att man fått tillbaka så mycket krafter.

 

Efter denna utflykt fick man lägga sig och slappa på sängen under varma filten medan Anki tog en långpromenad, sen blev det middag, stekt fläsk med lök, härligt gott.

Mådde sen riktigt härligt skönt när man zappade mellan skidor och hästar på Tv-n.

 

Kvällen bjöd på bra andning och känns bra om man inte anstränger sig med en massa springa runt i huset sysslor, melodifestivaltittande och lite dataspelande.

Blev sängdags vid 23.00 och somnade ganska snabbt.

 

Söndag den 24/2

Uppstigning efter en bra nattsömn, frukosten färdig, och sen förmiddagsjobbet som varar till halv elva ungefär.

 

Klädde på sig lite anständiga kläder, så man slapp de där joggingbyxorna nån dag och fick känna sig lite som en vanlig människa.

För vid tre-tiden skulle det komma lite gäster för att gratulera Linda som visserligen fyllde år förra helgen men då var hon inte hemma.

 

Var, Mormor Karin, Ingegärd och Lisa, Tobbe och Maja, Erik, Ann och Peo och Anki, Linda och jag.

 

Jag var med under hela eftermiddagen medan gästerna var kvar, kändes bra för kunde ju faktiskt prata och vara lite aktiv i samtalen.

Även kvällen rann på i ett svep, så sängen fick stå tom ända tills det var dags för nattsömn vid 22.30.

 

Nu hade även denna helgen och det har varit en mycket bra och trevlig helg.

Känslan av att man äter och dricker samt tränar lite gör att man får energi och orkar lite,lite mer  för varje dag. Så vi kör vidare.

 

Hoppas ni också mår lite bra, kram på er

 


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0