120102-120104

Onsdag den 2/1

Startade upp morgonen med trötta ögon och lite sliten i kroppen, åt frukost och alla mediciner så blev det som vanligt väldigt oroligt och värk i magen, bara att ligga kvar och vänta tills det släpper om en halvtimme ungefär.

 

Togs lite PK-prov och så var läkaren som har hand om detta stället inne och pratade lite. Sov en stund före lunch för idag ville inte magen och tröttheten ge sig, andningen var tung och flåsig hela tiden.

Sov även en stund på eftermiddagen, mest för att man inte orkade något annat.

 

Anki kom upp när hon slutat jobba för att lämna lite mediciner som tagit slut, hon såg att jag behövde vila så hon stannade inte så länge.

Jag började faktiskt bli lite tuffare framåt kvällen som vanligt, även om andningen fortfarande var jobbig så blev det lite träning även idag.

 

En jobbig skitdag som inte hade många rätt, inte ens på hästarna.

 

 

 

Torsdag 3/1

Utvilad och hungrig redan vid halv åtta, kändes riktigt gott. Åt frukost och allt annat, bestämdemed sköterskan att det var dags för en dusch idag, men allt blir inte som man tänkt sig.

 

När klockan var halv elva så kände jag mig skit i magen, gick över efter en timme, men då hade de dåligt med tid att hjälpa mig för de skulle ordna mat vid den tiden. Tar det efter lunch.

 

När jag fått in maten ringde de från lungmottagningen för jag ville ha reda på hur jag skulle ta mig till Lund nästa vecka. Då sa hon att hon ringer igen när jag ätit färdigt.

Dröjde till lite i tre innan hon ringde, så då var eftermiddagens duschtid också borta. Men enligt personalen så luktar jag inte så farligt.

 

När de då ringde så talade de om att det skulle bli liggande transport i nån taxi ner, utan syrgas, så det fick man släpa med sig, samt att man kunde inte sätta sig upp under resan för det gick inte att höja huvuddelen på båren. Jag åker inte enligt dessa premisser sa jag, finns lättambulanser med syrgas och utbildade chaufförer.

 

Hem skulle det bli liggande i Linnean, inga sjukvårdsutbildade någonstans, ta sig upp i en buss och till bårplatsen när man knappt tar sig fyra meter till toa.

Till råga på allt så säger läkare och sjukgymnaster att jag måste prioritera mina ansträngningar så jag inte förbrukar mer energi än jag får i mig, skall ju upp 5 kilo.

 

Resten av dagen och kvällen var också helt perfekt, lugn andning och kunde slappna av även om jag gick till toa eller tränade, att det kunde va så någon gång, härligt.

Somnade vid midnatt. Avslutade dagen med päronkräm och grädde, fin nattamat.

 

Fredag den 4/1

Idag fanns lite av gårdagens känsla kvar, hoppades att det skulle lika bra, men vid halv tiotiden började magen att köra på som bara den, knip. Men gick över ganska snabbt.

 

Vid halvnio ringde de från lungmottagningen, då hade de tänkt till, så nu skulle det bokas lättambulans. Tack.

 

Hej sa det i dörren, och då kom syster Mita och hälsade på, vi pratade och skvallrade tills jag började få svårt att hålla ögonen öppna, tiden för min förmiddagslur hade ju kommit. Tack för titten syster.

Hon skulle vidare på barnkalas så efter hon hade åkt så somnade jag en stund innan lunchen.

Smakade inget men måste ju ner även jobbiga dagar.

 

Slumrade till en halvtimme för sen skulle jag få besök igen, kul med besök bara det inte blir för länge för då somnar jag.

Vid två-tiden kom Tobbe, Anna, Linda och lilla Maja. Ska bli mycket bus när de fixat till mig.

 

Har mått både bra och dåligt idag, men mest jobbigt och trött med kör i magen hela dan, liggsuttit mest hela dan i sängen och kollat skidor, för att sen kolla Gladiatorerna.

Samtidigt som jag skrivit lite till omvärlden.

 

Slut för idag, kram på er.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0