130105-130106

Lördag den 5/1

Morgonen kom vid halv nio, sovit stenhårt sen halv tolv, så idag måste man väl vara utsövd.

Toa, frukost, piller och inhallation så var klockan 10.30, och genast började magen att knipa och tendenser på illamående.

 

Har ju visserligen vant sig vid detta fenomen sen någon tid tillbaka, men känns jobbigt eftersom även andningen är tung när man har ont. Bara att lägga sig en stund till, ungefär en timme innan det släpper, och dags för toan igen, sen lugna ner andningen och invänta lunchen.

 

Då kom Anki, kul att se henne och prata en del, berättade att de ringt från mottagningen och ändrat sig från vanlig liggtaxi  till lättambulans för min transport till Lund på onsdag, de som bestämde hade inte fått info om hur dålig jag egentligen är kan man tänka.

 

Anki var kvar tills jag ätit lunch och sen skulle hon åka till Uthövdan för ”svärsonen” Tobias skulle ha födelsedagsfest.

 

Eftermiddagen gick ganska fort för jag somnade nån timme, och mådde riktigt bra en stund efter jag vaknat. Gick upp och satte mig i  fåtöljen  och gjorde mitt träningspass, blev kvällsmat när det var klart, tömde tallriken igen, blivit duktig pojke nu.

 

Kvällen blev en TV/Data kväll för ovanlighetens skull, fick inte tag i nån taxi till stan.

Då ringde min fd. jobbarkompis Björn och vi pratade en lång stund, det var jättekul och jag mådde bra i andningen så det gick jättelätt att prata, tack för den stunden Björn, du är bäst.

 

Efter en till större delen bra dag så blev det lite borsta tänder och krypa ner i sängen och kolla TV.

Fick också ett trevligt mail från en bloggläsare som jag har kontakt med, hon har samma sjukdom som jag och fick nya lungor nu i december, hade gått bra, Härligt, Grattis dig.

 

Kanske snart min tur.

 

Söndag den 6/1

Idag kändes det att det inte skulle bli vidare bra. Mådde lite kass redan när jag vaknade vid 8.00.

Låg sen och väntade på frukosten tills klockan blev nio innan de kom in med den. Tog nog en timme att få ner den, sen kom knipet, så bara att krypa under täcket, dubbelvikt och slumra till en stund till.

 

Andningen var inte heller kompis med mig, ville inte gå ner i varv förrän efter lunch. Så det blev sitt och ligg i sängen ända tills skidorna på tv var slut.

Piggnade till efter kvällsmaten, så det blev träningspass och sen gick jag ut i dagrummet och blev sittande där i en timme och pratade lite med personalen.

 

Anki och de andra har varit och firat Mitas födelsedag, visserligen var den redan den 14 dec. men då var hon inte hemma. Så det fick bli idag, tyvärr sa min ork nej, så jag var hemma på mitt hotell.

Var nog jobbigt med kalas både lördag och söndag, för ingen har hört av sig på hela dagen, får väl hoppas att morgondagen blir bättre.

 

Ska nu gå och borsta tänderna och klä av mig, för att krypa ner under filten.

Dagen har varit risig, kvällen bra, skrivit detta har jag ju också gjort.

 

Hoppas ni får en trevlig vecka, kram på Er


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0