130112-130113

Lördag den 12/1

Sovmorgon blev det idag, vaknade vid halv nio och kände mig ok, intog toaletten och fick på mig kläderna innan frukost idag, chockade nog alla här. Fick in frukosten och åt med aptit, och för tredje dagen i rad gjorde inte magen uppror. Skönt.

 

Plockade upp mina saker som varit med i Lund, dator och en del papper och mediciner, blev lite träning en halvtimme, sen dags att ta bort tryckförbandet på armen, det var ingen skön upplevelse.

 

När de tejpat med dubbel tejp på min ömtåliga hud, fick klippa och blöta för att det skulle lossna, ändå blev det lite hud som lossnade, en liten reva, men sköterskan for iväg och hämtade strips och ny tejp, kunde tro att jag hade fått ett stort skärsår.

Dags för lunch, och nu har aptiten kommit tillbaka igen, äter som bara den, men vet inte om det blir någon vikt av det, men kan ju inte göra mer än äta.

Satte mig sen ute i dagrummet och läste tidningen en timme ungefär, härligt när andningen känns lugn, gick in på rummet och satte mig i fåtöljen och gjorde lite benträning.

 

Anki kom med lite rena kläder och en apotekspåse med nya piller, vi fikade och pratade om hur det varit i Lund och vad de sagt. Efter en timme ungefär åkte hon för att kolla Lindas innebandymatch, derby mot hovshaga.

 

Nu vilade jag en stund med ett öga på tv-n, var ju skidor och hästar att kolla på. Blev 574 kr i vinst på dagens dubbel.

Mådde fortfarande ganska bra efter vilan för andningen höll sig lugn, bara efter toabesöken som den höjs en aning. Kvällsmat och sedan gick jag ut i dagrummet en runda för att se lite andra människor.

 

Åter till rummet och slappa på sängen med data och Tv. Avslutade denna ganska bra dagen lite trött efter elva för att gosa kudden.

 

Söndag den 13/1

Sovit som björnen inatt, vaknade för ett toarace vid halv sex, sov sen vidare till åtta.

Kände mig faktiskt lite segare, men var mer slem i halsen, så det blev lite extra andningsträning efter frukosten.

 

Kom sen igång riktigt bra, lugn andning och ingen magvärk, kan bli en kanondag. Bad om hjälp att koppla över syrgasen till fyrhjulingen så jag kunde ut i korridoren och sladda lite.

Gick runt lite och satt sen och pratade med min svägerskas farmor som också är här.

 

Blev sen sittande vid tv-n ute i dagrummet och vilade mig, bestämde mig för att försöka sitta ute i matsalen och äta lunch, det gick ju jättebra och var faktiskt mycket trevligare än i sin ensamhet på rummet. Efter detta upptåg blev det sängen och var skönt att vila en stund, eller 1,5 tim.

 

Vaknade till precis lagom för eftermiddagskaffe och skidskytte, tränade sen en stund innan kvällsmat.

Kvällsmaten slank ner som bara den, risgrynsgröt och skinkmacka.

 

Kaffe och chokladpudding med grädde blev det vid åttatiden i matsalen och lite småljugande med personalen som höll på att plocka och torka innan de skulle bytas av.

 

Nu blir det TV/data kväll som vanligt fram till sovdags, får se när John kommer.

Imorgon står det provtagning och vägning på schemat, hoppas det blivit lite + till.

 

Syns och hörs när vi kan, ha det gott och älska varann. Kram


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0