130114

Måndag den 14/1

Idag vaknade man med spänning, skulle man känna sig upp eller ner, varit bra i 4 dagar nu och var faktiskt inte så bra idag, frös och lite slemmig och andfådd när jag varit på toa.

 

Provtagning för PK-värdet och sen vägning. UPP 1 KILO sen förra veckan, matchvikt = 53,7.

Fick in frukosten och tog ganska lång tid på mig att få ner den, kröp under filten en stund för att värma sig, samtidigt som jag inhallerade.

 

Tog på mig kläder, och fixade morgontvätten. Kände då att det gick ju kanonbra, och andningen lugn så det blev en bra dag till.

Satte mig i fåtöljen för att fylla på min dosett, plockade i lite drygt 200 piller vilket går in i kroppen varje vecka, kan ju förstå att magen inte alltid är kompis med mig.

Blev sen en näringsdryck och ett träningspass, slappade lite i stolen och mådde allmänt bra.

Känns helt otroligt härligt att uppleva dessa stunder när allt sköter sig självt.

 

Gick sen ut i matsalen och åt middag, ugnsbakad lax med hollandiesås och potatis + efterrätt.

Satt och pratade med de andra patienterna en stund, gick sen in och vilade en timme. När man sen vaknade så var det kaffedags, rispudding med grädde och sylt till, undrar hur många viktväktarpoäng man fått för en sån.

 

När jag var färdigfikad blev det en runda med fyrhjulingen runt i korridorerna, sen slapptid tills kvällsmaten som blev vid halv sex.

 

Anki ringde och undrade hur det var med mig, och jag kunde säga att det var riktigt bra, kul tyckte jag. Kollade Farmen och Idrottsgalan, samt ringde till mina barn och min syster för att förkunna budskapet att det var rätt bra med gubben idag också.

 

Sista timmen blev det lite dataspel och nu är klockan 23.39 och dags för horisontalläge och goa drömmar.

 

Tack för idag, hoppas ni också mår bra. Kram på er alla.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0