130117-130118

Torsdag den 17/1

Vaknade pigg och nödig vid halv åtta efter en sen somna-natt, var nog lite över ett innan ögonen stängdes under ögonlocken.

Magen var lite tjurig och tröttheten ville inte försvinna, utan tog nog en halvtimme tills jag började på frukosten.

 

När man fått i sig allt så var klockan tio och då blev det slappa en halvtimme innan duschen ropade på mig. Med god hjälp så fixade vi detta ganska bra, tog nog bara en halvtimme och inga panikandningar.

 

När man efter ytterligare en halvtimme torkat och fått på sig kläderna så kändes det otroligt härligt, att lägga sig ovanpå sängen och invänta middagen. Kålpudding hade jag sett fram mot, men den var ingen höjdare, lite kål och köttfärsen var som en gummiboll, gick knappast at skära itu.

 

Eftermiddagsvilan blev inte av idag, kändes inte som jag behövde. Tränade lite istället och spelade lite bubbles på datorn tills det blev kaffe. Var sen ute i dagrummet och läste lite tidning samt pratade med personalen en stund.

 

När Anki kom så hade vi fått in kvällsmaten, men hon väntade inne på rummet medan jag åt upp.

Blev en timmes sällskap innan hon åkte, för hon skulle hem och äta. Som vanligt lite tårar i ögonen när hon går, men så är det.

 

När Anki gått kopplade vi över syrgasen till fyrhjulingen, så blev det en promenad runt i korridorerna och sen satt jag i dagrummet och kollade Farmen  och galna klipp innan det blev till att gå in, märktes nu att jag inte vilat idag. Pratade med Linda i telefon en stund innan jag fixade mina kvällssysslor och kom ner i sängen.

 

Klockan hade visst blivit halv elva ändå, så det blev inte så tidigt, somnade inte heller förrän vid ett-tiden.

 

Fredag den 18/1

Idag fyller min son Peter år. Grattis

 

Sov länge idag, sköterskan kom in vid nio och undrade om jag ville ha frukost, ja det ville ja.

Gick bra att äta och fixa till mig. Hade faktiskt kläderna på mig vid tio så jag körde ifatt lite tid.

 

Slappade en stund innan mitt träningspass drog igång, tränaren är stenhård, kör med mig som bara den, vilken tränare undrar ni, det är jag själv.

Dags för middag, köttgryta idag, smakade bra och allt på tallriken tog slut, blåbärspaj och vaniljsås till efterrätt, sen var man mätt i magen och tid för vila.

 

Känns riktigt härligt att andningen är riktigt lugn även när jag gör lite ansträngningar, är ganska säker på att jag har byggt upp mig en del här uppe på Evelid, inte så konstigt så som de proppar i en.

 

Bara frågan hur det går när man kommer hem, krävs ju en hel del diciplin för att orka med att trycka i sig allt ätbart, och drickbart, så man håller sig i denna formen. Blir ju i alla fall en vecka till här.

 

Kvällsmaten var ingen höjdare eller var hungern inte så stor, men har lärt mig att tvångsmata mig själv. Var bättre med chokladpudding och vispgrädde till kvällsfikat.

 

Detta var två dagar till som har varit bra, enligt min skala.

 

Trevlig helg och sköt om er, kram.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0