130119-130120

Lördag den 19/1

Kändes lite trögt nu på morgonen, mycket hostande och slem, vad är et nu som är på gång tro,ville sova mer men man kan ju inte bara ligga.

Utan drog igång med frukosten fast det inte var mycket matlust, fick i mig yoggin och mackan till slut, sen en kopp kaffe. Hostade och harklade en halvtimme sen försvann slemmet.

 

Så var det dags för morgontoa och sen blev det mycket bättre känsla i kroppen, andningen var lite mer uppskruvad än igår, men kändes ganska bra. Träningspass före lunch, och efter maten kom Anna upp för att hälsa på och så hade jag beställt klippning, blev som en ny Stig, kanske det inte spretar åt alla håll, även om det är modernt.

 

Hon åkte sen för att spela bowlingmatch, och Linda var i Göteborg och spelade innebandy och Anki åkte till Halmstad för att fira Peters födelsedag, så de var ute på turné allihop.

 

Kände mig i bra skick under eftermiddagen och kvällen, var som vanligt ute och körde lite fyrhjuling i korridorerna, kollade hästarna men ingen vinst denna helg. Mita och Göran var uppe med en kaka energi och pratade lite strunt, det var ju roligt att de även fick se att jag blivit lite bättre sen de var här sist.

 

Gladiatorerna fick sysselsätta mig en stund, men var ganska trött ikväll så redan vid to gick jag och borstade tänderna och kröp sen ner.

Lite dataspel och sen somnade jag redan vid halv tolv i kväll.

 

Söndag den 20/1

Vaknade redan vid halv sju idag, men det tyckte jag var för tidigt, så somnade om tills klockan blivit åtta, då fick jag frukost, och den gick ner betydligt lättare idag, men blev ändå en halvtimmes

morgongos med kuddarna efter den, sen var man på G.

 

Duktiga ja körde sen ett träningspass, 2 x 25 armböj med hantel 2 kg/arm, benlyft 2 x 10/ben och till slut uppresningar från stol 2x 5 ggr. Känns som det gör nytta, får se imorgon vad invägningen säger.

 

Lunch blev snitzel och potatis, jättegott, och jag var hungrig  så det blev en stor portion, sen efterrätt, och då var magen så full att det blev svårt att andas för det. Blev en turné till sängen för middagsvila.

 

Vilade drygt en timme, sen kom min älskade Anki och hade med sig semla och hemgjort kaffe, så gott och bara ett litet problem, jag var ju fortfarande mätt, men halva i taget så slank det ner.

Hon var kvar en lång stund och vi pratade lite om hur man skulle göra, med hemresa eller vara kvar en stund till, är ju vårdplanering på tisdag. Känner mig inte orolig för att åka hem, men känner också att man kanske behöver en vecka till innan det är dags.

 

Kvällen är här och nu har jag varit duktig och ätit min gröt, blir det TV och datakollande kanske lite korsord eller sudoko, innan det trötta kommer och det blir dags att avsluta ännu en vecka.

 

En vecka som sett på det hela varit en jättebra vecka för mig och min andning. Känns kul att det fortfarande håller i sig, men nu kanske min gamla kropp har fattat att äter och dricker man bra så mår man bättre, men detta ska in i huvudet också.

 

Lär mig nog snart.  Tack för alla positiva kommentarer från er, känns väldigt kul.

Kramas på och var tacksamma för det ni har. Vi hörs snart älskade vänner.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0