130121-130122

Måndag den 21/1

Detta var en dag som liknade de tidigare, ganska skön morgon och lugn andning.

De ringde från Lund och ville ha lite uppgifter inför deras möte, annars hände egentligen ingenting på hela dagen, vila och slappa lite träning sen var det ju mat, mat ,mat,

 

Ska visserligen gå upp i vikt. Men när de bär in i ett enda kör, och hela tiden tjatar om man vill ha mer, så blir man ganska ledsen när man tycker att man ätit rejäla portioner, och är proppmätt.

 

Dagen gick och kvällen kom, skickade lite god natt sms och fikade innan jag kröp ner i sängen för att försöka somna lite tidigare, lyckades ju lite, somnade nog vid halv elva.

 

Tisdag den 22/1

Morgonsysslorna och lite magont avklarat vid 10.00. Satt sen i min stol och fyllde i lite papper som kommunen ville ha angående priset på hemtjänst och boendet här på Evelid, gick visst på inkomsten.

 

Körde ett pass med hantlarna, innan jag la mig en stund på sängen sen blev det lunch. För vid 13.30 skulle de komma från kommunen och ska göra en vårdplanering, så vila middag blir det inte tal om idag.

 

Anki kom också för att vara med, sen var det arbetsterapeften här på bygget och sen tre från kommunen. Vi  pratade om hur jag mådde och vad jag orkar med, och vad jag måste ha hjälp med av hemtjänsten när jag är hemma. Det blev mycket hjälp, för jag ska spara så mycket det bara går på min energi och krafter för att prioitera min viktuppgång.

 

Det största problemet är nog att duschen är i källaren och de tretton trappstegen ner, och upp efter duschen, så nu skulle de titta på att ev sätta en duschkabin uppe, men blir ju trångt.

Efter en och en halv timme tyckte vi att vi var klara, så då blev det vila för min del.

 

Kvällen blev bra och andningen skötte sig bra, kom i säng vid 23.30.

Nu är jag trött så dagens händelser bjuder vi på imorgon, God natt och sov gott

 

 


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0