130128-130129

Måndag den 28/1

Väcktes idag av sköterskan som kom in vid halv åtta och ville ta ett prov på mitt waranvärde. Slöade sen till halv nio.

Känslan var kanonbra idag, så jag steg upp och tvättade bort nattsömnen och tog morgonrocken på mig och satt vid bordet och åt frukost, har annars suttit i sängen och ätit frukosten.

 

Tog på mig kläderna och var redo för dagens övningar, som var att göra ingenting, ganska slappt men tråkigt. Nejdå, lite styrketräning blev det på förmiddagen och hade det inte varit lite personal just idag så hade jag tänkt ta hjälp med en dusch, men avvaktade med det.

 

När det sen blev lunch och jag gick ut i matsalen så blev det väldigt jobbigt med andningen en stund, lugnade sig efter fem minuter ungefär.

Idag bjöds det på den mest lustiga efterrätt jag smakat, apelsinsoppa med bananskivor i. Efter den smakupplevelsen ville man bara gå och lägga sig, gjorde så också, vilade en timme.

 

Pratade med Anki en stund på kvällen, och satt ute i dagrummet en stund. Blev sen lite kvällssysslor och att krypa ner under filten vid tiotiden med dator som sysselsättning.

Försökte sova men var lite svårt ikväll, tog till lite i ett innan jag slocknade.

Tisdag den 29/1

Denna morgonen var precis tvärtemot gårdagens, trött efter att sömnen varit så där och magen hade lite fuffens för sig,  Frukosten var jobbig att få ner, likaså att komma upp ur sängen, för både kroppen och andningen levde ett eget liv nu på förmiddagen.

 

En av förklaringarna är nog oron och lite stresstankar inför hemgången imorgon, och sen fick jag besked att jag ska åka till Lund för samtal med läkaren angående operationen, vet ju inte om det är bra eller dålig info hon har att komma med, Klart att det är bra info.

 

Andningen lite uppskruvad hela dan, och ingen vidare matlust, men lyckades trycka ner lite köttfärslimpa och några potatisar. Eftermiddagen blev bara sov och ligg i sängen, med lite gästspel till toa och en stund i fåtöljen, ingen träning ännu.

 

Blev lite bättre framåt kvällen som vanligt, ringde till Linda som skall hämta mig imorgon, konstaterade att även Anki får komma, för efter en vistelse på olika vårdplatser sen den 19 november så har man lite grejer som ska hem, har alltså inte varit hemma sen dess.

 

Nu är klockan 23.15 så det blir inte mer idag, måste spara på krafterna så man fixar dusch och hemresa imorgon, sen gäller det att få förtroende för hemtjänstpersonalen så det funkar hemma.

 

God natt mina härliga bloggläsare, kram på Er.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0