Nyårshelgen

Söndag den 30/12

Vaknade som sagt vid halv nio efter en mardrömsnatt, men kände mig faktiskt inte så farligt trött som man kunde trott.

 

Frukost och alla andra saker fixades klart fram till halv elva, sen somnade jag i 2 timmar, vaknade till strax före lunchen kom, kände mig inte sådär på topp men började lugna sig lite med andning och trötthet, åt lunch och somnade igen, vaknade inte förrän när Anki stod i dörren.

 

Hon hade med sig lite mediciner från apoteket, och en chokladask som hon tyckte jag behövde bättre än henne.

Blev kvällsmat, och på ren vilja kämpade man ner den, för att få i sig så mycket kalorier som möjligt, bör ju kunna trycka i sig ca. 3000 om dan för att det ska gå plus med vad man förbränner genom att bara andas.

 

Kvällen blev väl åt den bättre sidan, så sängkrypet blev inte förrän vid halv tolv, men ikväll tog det inte så lång tid att somna, skönt. Sammantaget en halvrisig dag.

 

Nyårsafton 2012

En bra nattsömn grundade denna morgon, kände mig helt ok, fick in frukosten redan vd åtta och var faktiskt hungrig, toabesöket funkade utan någon större andfåddhet, skön morgon.

 

Anki kom vid tolvtiden och fyllde på klädförrådet och hade med sig en bingolott till mig så hade jag något att göra på kvällen. Hon skulle med syster och stora dottern med familjer och fira nyår.

Eftermiddagen blev mest slapp och sov för ikväll skulle man ju vara vaken och kolla alla raketer. Kan gissa mig till att från mitt fönster mot villaområdet så sköts nog ca. 70-80 tusen kronor upp i rök från elva till halv ett. Men kruttillverkarna ska ju leva de också.

 

Innan dess hann man med supén som bestod av jättegod smörgåstårta, delade man sen biten i tre delar så blev det ju en tre-rätters supé. Spelade sen bingolotto och vann hundra kronor. Härligt slut på det gamla året. Världens bästa Linda ringde och pratade för hon hade pappalängtan, jag blev jätteglad och lite rörd.

 

Blev sen sova vid ett-tiden efter en helt ok dag.

 

Nyårsdagen 2013

Idag nytt år. När man väl mornat till sig så kändes det riktigt bra även i dag, beställde in frukosten redan vid åtta, efter min morgontvätt, tidigt va.

 

Idag var det ingen antibiotikainhallation för nu hade jag haft den klart, om inte de beslutar om att förlänga kuren när läkaren kommer i morgon.

Däremot blev det väldigt jobbigt att andas när jag skulle ta på mig kläderna, stressade kanske en aning för kompisen Bengt skulle komma vid elva.

 

Tog en stund efter att han kommit så lugnade det ner sig kanonbra, vi hade då ställt upp syrgasen på 2 lit/min istället för 1. Var jättekul att sitta och prata utan att bli andfådd, så vi pratade på i nästan 2 timmar innan han skulle vidare på barnbarnskalas och jag skulle äta lunch.

 

Vilade sen några timmar på eftermiddagen tills det blev kaffe. Vid halv femtiden kom det ytterligare ett glatt besök, vännerna Bernt och Eva dök upp, vi hade det trevligt i en timme ungefär. Tack för titten. Åt kvällsmat och sen blev det träning av ben och armmuskler.

 

Kvällen blev sen operation telefon, Ringde Anki, Linda, Anna, Peter och svärmor för att kolla så de klarat nyårsfirandet. Satte mig sen och skrev detta. Mår riktigt bra i kväll och har gjort hela dan.

Bra början på 2013. Imorgon lite provtagning och kanske läkarsnack.

 

Nu är klockan 22.00 så tack för mig och kram på Er.


Kommentarer
Skrivit av: Mita

Härlig läsning! Ha det fortsatt bra. Kramar från Ingelstad.

2013-01-01 @ 22:45:04
Skrivit av: Mita

Härlig läsning! Ha det fortsatt bra. Kramar från Ingelstad.

Svar: Tack ska ni ha
Stig

2013-01-01 @ 22:45:05

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0