130705-130709

Fredag den 5/7

Konstigt nog efter en sådan kväll som igår så vaknade jag ovanligt pigg och kom upp ur sängen redan vid halv nio.

 

Då kom hemtjänsten och fixade frukost, ögondroppar, inhallation, pllerplocknng samt iordningställde antibiotikainhallatorn till sjuksköterskan kom vid 10.00 för att blanda den och sen går hon igen. Därefter blir det inhallation av den och sen ska hemtjänsten diska grejorna efteråt.

 

Förmiddagsjobbet klart så nu kan vi gå och vila en stund, eller egentid som det ju så fint heter fram till klockan 13.00 då det är dags för lunchservering. Blev med Linda och en pizza, så hemtjänsten fick lite ledigt.

 

Eftersom jag alltid brukar ta slut på alla krafter de första dagarna efter hemkomst så har jag tänkt lite extra denna gång och faktiskt gå och vila en runda på eftermiddagen också.

 

Kvällen rullade på bra och personalen kom vid 19.00 idag med antibiotikan, kändes ju bättre.

Har varit en bra och härlig dag med mycket vila, somnade vid halv tolv.

Anki hade semesterfest med jobbet ikväll, så hon kom väl framåt ettiden tror jag.

 

 

Lördag den 6/7

Blev sovmorgon förutom lite toabesök vid halv sju, var härligt skönt att börja känna sig hemma i sin egen säng och se min älskade när man slår upp ögonen, Anki var igång vid åtta som vanligt, men jag var nog en timme senare till frukostbordet, och sen kom sköterskan som skulle fixa antibiotikan.

 

Dags för lunch för mig, medan Anki, Anna, Tobbe, Maja, Linda och Erik skulle åka till Bromöllatrakten på årsmöte och årsfest i Jägermeisterklubben.

Var i bra skick idag så det blev ingen vila förrän på eftermiddagen, men bara en timme för sen var man på G igen.

 

Blev lite hästatitt på tv:n, och sen lite kvällsmat innan antibiotikabesöket kom vid sjutiden.

Höll koll på tv och dator resten av kvällen, mådde bra och kom i säng redan vid halv elva, vaknade till 3 sek när Anki kom hem vid tvåtiden.

 

 

Söndag den 7/7

Stora dottern Anna fyller år idag. Grattis.

 

Hade ingen jättebra morgonstart, var trött och allmänt trög, fast andningen kändes ok. Låg kvar i sängen till tio innan jag fick på mig kläderna och antibiotikaleverantören kom, tog dosen i sängläge vilket också gick bra.

 

Steg upp och tog lite frukost som Anki fixat, och gick sen till sängläge igen, hade nog varit lite väl aktiv igår även om jag lovat mig själv att vila mycket efter att man kommit hem.

 

Är nog inte så farligt med tröttheten för känner mig bra för övrigt så det är inte någon ny infektion på gång.

 

Tänkte att jag skulle orkat följa med till Anna och fika på eftermiddagen så jag la mig en stund, och somnade så länge att när jag vaknade så var det lite för sent för att hinna göra sig iordning, samtidigt som det var väldigt lite med syrgas i tuben, så hade bara kunnat stanna en timme som mest.

 

Tog det lugnt och fint satt på uteplatsen och myste i solen och funderade på lite allt möjligt och hur härligt det var att bo här, inga måsten som snurrar i huvudet, som man ändå inte klarar av.

En bra kväll med lugn andning och ganska pigg.

 

 

Måndag den 8/7

Inte vilken morgon som helst, Anki var hemma idag för nu har hon börjat sin semester.

Ska bli spännande hur det ska funka med hemtjänsten och deras tider idag, nu är det dags för lite extrapassning eftersom Anki skall åka iväg tills nästa söndag.

Hon åker visserligen inte förrän onsdag. Men det ska funka från och med idag.

 

Frukostvärdinnan kom som vanligt vid halv nio och fixade moronsysslorna, sen kom det 3 sköterskor för att blanda 4 ml antibiotika och fylla på behållaren som hemtjänsttjejen har monterat ihop åt dem och sen åker de igen för att jag ska inhallera och sedan ska hemtjänsttjejen vänta för att diska apparaturen efteråt. Då är klockan halv elva.

 

Efter det passet på två timmar vid köksbordet är man ganska trött igen, så jag går och vilar för att orka med dagen. Anki åker iväg och handlar för att fylla upp kylen till mig.

 

Jag vaknar till igen vid lite i ett för de ska komma och fixa lunch vid ett, men ligger kvar i sängen och drar mig en stund stiger upp vid halv två för att vara redo men ingen kommer, jo Anki kommer hem efter sin handlarrunda, jag har då precis tryckt på larmet för att fråga om det inte blir någon mat idag.

 

Anki sätter då igång med att göra köttfärssås och spagetti till mig, när vi sen sitter och äter vid halv tre så kommer det en från hemtjänsten, dags att komma nu tyckte jag, måste blivit något fel sa de.

Eftersom det sen skulle komma en för eftermiddagskaffet vid tre så undanbad vi oss även den tjänsten eftersom klockan var nästan tre nu.

 

Kvällspasset vid 19.00 funkade bra, och läggpasset vid nio sa vi att de inte behövde komma.

Somnade sen gott och med höga tankar på att detta funkar nog perfekt sen när man ska vara själv hemma. Älskar kommunens logistik.

 

 

Tisdag den 9/7

Ytterligare en träningsdag för hemtjänsten, morgonen funkade jättebra och tider och service funkade underbart, och bara en sköterska till att blanda idag.

Var klart bättre med mig idag så nu blev det ingen förmiddagsvila utan lite datajobb som kunde göras via nätet, banker och telia att diskuttera med.

 

Klockan ett kom de idag, precis som det skulle, och sen vilade jag en stund gör att orka vara lite trevlig ikväll när Ankis reskompis skulle komma.

När jag sen vaknade hade hon redan kommit och även kaffeleverantören var här, däremot talade vi om att de behövde bara komma vid halv sju för antibiotikan, kvällsmaten ordnade vi själva på grillen.

 

Satt sen och tittade på allsång på Skansen och Håkan Hellström show tills det blev väldigt mycket John Blund pulver i mina ögon, så jag tog vägen via toa och tandborste in till sängen och sa god natt till tjejerna som orkade med en stund till.

 

Somnade nästan direkt och sov jättegott hela natten.

Hade varit ytterligare en bra dag med andning och orken börjar bli bättre.

 

Sov Gott alla bloggläsare nu ska jag sova, klockan är nu 22.32

Hörs kanske imorgon. Kram


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0