130712-130713

Fredag den 12/7

Ganska skön morgon, solen strålar utanför fönstret och jag känner mig ganska lugn i andningen och resten av kroppen.

Ligger och slappar tills det ringer på dörren vid halv nio, och min värdinna glider in genom dörren för att fixa frukost och medicinservice.

 

Sitter kvar vid köksbordet och läser tidningen och dricker kaffe en stund efter att vårdarna gått.

Tar sen den vanliga turen in till sängen efter 2 timmars aktiviteter vid köksbordet, kryper under filten och sussar en timme ungefär.

 

Vaknar till en stund innan lunchen kommer för att komma igång igen, var riktigt jobbigt idag, mycket slem och skräp som ville upp, matlusten är inte bra, men fick i mig lite stekta nypotatis och grillade revben samt efterrätt.

 

Andningen och slemmet lugnade sig sen, så jag spelade lite data och kollade hur det skulle funka nu när jag fått papper på att jag är helt sjukpensionär från och med 1 juli.

 

Får nog använda hela måndagen nästa vecka för att ringa alla inblandade instanser och hoppas att man i bästa fall får ihop ekonomin så man kan betala sina räkningar. Enligt vissa uträkningar blir det 12 000 kr/ mån efter skatt. Är väl på gränsen till existensminimum. 60 % av lönen, 40 % bara borta.

 

Idag var det ju Lindas tur att köra i Vimmerby, så hon var lite nervös, men tog det lugnt i första heatet, för att i andra dra på sig en svartflagga som hon inte reagerade på, så hon blev utesluten och fick inte köra tredje heatet, men jag tror funktionärerna tagit fel på bil. Blev av med bilen ändå.

 

Jag mådde bra och var relativt pigg hela eftermiddagen och kvällen.

Tittade lite på fotboll och lite mordgåtor på tv:n. Blev sängen vid 12-tiden efter en mycket vara uppedag.

 

 

Lördag den 13/7

Idag var jag trött, vaknade lite väl mycket kissnödig så snabbt till toan vid halv sex, pustade en stund innan jag kunde lägga mig igen och somnade om ända till halv nio när det skramlade i dörren.

 

Var fortfarande väldigt seg och trött och slemmig i halsen, så det tog en timme att komma upp och få på sig lite kläder och inta frukostbordet. När de sysslorna var klara la jag mig igen och somnade för att sova till halv ett, kände mig lite piggare nu och var faktiskt lite sugen på mat.

 

Eftersom jag åt lite sent så hoppade vi över eftermiddagskaffet för att ta fikan vid femtiden istället.

Nu hade vi kommit igång igen och slemmet borta andningen ok.

Sen kom de vid halv sju med antibiotikan och nu ska de komma och mata mig inför natten, har beställt 2 grillade med bröd till fotbollen, Heja Sverige. Kanske en öl till detta.

 

Anki ringde och pratade en stund, de hade varit över i Norge och var nu på väg söderut igen, övernattning i Sunnetrakten.

 

Tack och hej, ha det nu gott, kram på Er.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0