130723-130726

Tisdag den 23/7

En härlig morgon att vakna till, utvilad och härlig andning inget illamåennde, bara ligga och njuta, gött, gött.

 

Höll i sig förmiddag, eftermiddag och kväll, vad hade hänt nu.

Maten smakade och det gick bra att dricka, var ute och gick i korridoren fram och tillbaka.

 

Kalle och Måns, Majas kusiner hade tagit med sig sin mamma och Linda för att hälsa på mig, bra gjort killar, ni är bäst.

                                                   Måns  och Kalle

 

Blev i och med det en trevlig eftermiddag där tiden gick fort och kvällen rann iväg framför TV och dator, men inga förändringar på crp, fortfarande runt 90. Somnade inte förrän 00.30, vilket börjar bli lite jobbigt nu. Vill inte ha en massa sömntabletter också, räcker med de piller jag har.

 

Onsdag den 24/7

Ytterligare en strålande morgon enligt mitt sätt att se på livet, liknade gårdagens så jag mådde bra och allt flöt på.

Var ute på balkongen i värmen och solade alldeles frivilligt, men efter en halvtimme sittande i delvis skugga höll man på att avlida av den orsaken att det var varmt. Härligt med värme ändå.

 

Åt kvällsmat och vilade en stund innan den stora uppladdningen för Svenska damlaget att krossa Tyskland i semifinalen, men vad hade hänt, skitdåliga tyskor hade helt plötsligt vaknat ur slummern och kanonduktiga svenskor hade somnat och tappat all kraft i skott och mentalitet.

Tyskland vinner med 1-0 på ett skitmål trots att Sverige skapade mer chanser, men hade ingen tur.

 

Somnade faktiskt lite uppretad på att de vann på ett sånt skitmål, hade det varit ett riktigt skott så ok. Bra dagar är kul på flera sätt, är inte så gnällig då och blir lite mindre att skriva.

 

Torsdag den 25/7

Tillbaka till verkligheten, inte riktigt så bra idag, fick be om en illamåendetablett för att komma igång på morgonen och få i sig allt, detta som gått så bra ett par dagar.

Ska väl vara nöjd med den tiden som bjuds, och ta vara på det.

 

Nu ska vi inte gnälla för det blev faktiskt bättre framåt elva-tiden och lunchen gick ner. Vilade därefter en timme innan Anki kom och hälsade på mig, och levererade en rakapparat, känner inte igen mig själv snart. Får se när vi orkar köra den.

 

För just nu var jag tvungen att besöka huset, det var ju lämpligt när Anki var här en stund, trevligt att besöka mig eller hur, och sen skulle sjukgymnasten komma.

 

Klockan två kom sjukgymnasten för att vi skulle kolla syret under vila och ansträngning men var helt slut av toaturen så det blev inga tester idag, nytt försök imorgon.

Varvade till slut ner lite så jag kunde prata en stund med min älskade.

 

Hon åkte vid tre för att göra lite ärenden och hoppas att hon blev nöjd med det hon skulle göra.

Jag piggnade till lite grand framåt kvällningen så det blev fotboll ikväll också.

Bara det att det var en lika tafatt match som igår, förutom straffläggningen som Norges målvakt vann.

 

Somnade inte förrän jag tvingade mig att släcka lampan och stänga ögonen vid kvart i ett.

 

 

Fredag den 26/7

Startade upp dagen med en ganska bra  känsla, bara lite magen hade att tala om. Chansade på att inte ta någon tablett utan försöka att få in frukosten så snabbt som möjligt.

Funkade, och åt upp nästan allt, sen mediciner och lite slappande under täcket. Låg kvar även när Tobbe, Anna och Maja kom på besök, de var här vid halv elva och hälsade på.

 

De åkte sen för att ikväll åka till Jönköping med Erik och Linda på Gyllene Tider och bo på hotell för att sedan åka till Herrljunga och titta på rally i morgon. Maja ska sällskapa mormor i natt.

Jag kände mig jättepigg när de var här.

 

Däremot blev det sämre efter lunch, troligen för att det var så gott så magen höll på att spricka när jag ätit upp, orkade med stor möda att få ner chokladpuddingen till efterrätt.

Somnade en timme, vaknade lagom till att göra mig redo för möte med sjukgymnasten.

 

Vi skulle ju testa hur syresättningen är under ansträngning. Jag hade kämpat med att lugna ner andningen en lång stund, så vi provade, men ställde mig upp och det kändes inte bra, lite halvsnurrig tyckte jag, vi gick en liten bit men sen var jag tvungen att vila, inget bra idag heller, försöker på måndag.

 

När sen sköterskan kom in senare i eftermiddags och tog blodtrycket så var det lite lågt vilket kanske var felet vid testen, 90 / 60 inte mycket att skryta med. Så ikväll blir det som alla andra kvällar, i sängen framför elektronikens leksaker. Åt även upp en jättebit med räkomelett för nån timme sen, och nu dags för kvällsfika och friidrottstittande.

 

Tack alla ni som intresserar er av bloggen, Ha en riktigt härlig helg och många kramar från mig.

 


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0