130727-130728

Lördag den 27/7

En morgon med blandade känslor, andningen helt ok, men hade ju inte varit uppe än. Magen kändes lite spänd och mycket gaser, fast inte illamående direkt. Får väl se framåt dagen vad det blir av detta.

 

Efter frukost, pillerintag, inhallation, antibiotika och toabesök med morgontvätt så var man ganska trött igen, och nu kändes det att andningen gått igång.

Satte mig i sängen och jobbade med andningen, blev klart bättre och slemmet vaknade också, så nu harklades och hostades det en stund, men bara bra för det ska ju upp så luften får plats i stället.

 

Vilade som vanligt en kort stund på förmiddagen innan lunchen kom. Var jättegod fisk med sås och OSKALADE potatisar.

Fixade sedan tillsammans med Peter till ett V 75-system som skulle bli bra tyckte vi.

 

Eftermiddagen innehöll halvligg i sängen med ett öga på hästarna och det andra på något dataspel.

Vad gäller hästarna så satt dom fyra första loppen, bara favoriter, utdelning hela 31 kronor. Femte loppet en 50 oddsare som vi givetvis inte hade med, satte de två sista sen, fick 3 rader med sex rätt som betalade hela 31 kronor styck.

 

Efter kvällsmaten som var chile con carne som jag åt så jag höll på att spricka, att jag sen mådde tjyvtjockt hela kvällen fick jag nog skylla mig själv för denna gång.

Blev riktigt trött av det, så nu blev det nattning tidigt, borstade tänderna vid lite i tio, men fick helt plötsligt sluta för det bara snurrade till i huvudet och blev tvungen att lägga mig.

 

Lugnade mig efter en stund, kröp under filten och somnade ganska snabbt.

 

Söndag den 28/7

God morgon världen, kändes bra efter en hel och lång natts sömn, var faktiskt länge sedan jag sovit så många timmar.

Klockan sju började det att röra sig i korridoren, men jag låg och myste och snoozade väntade på att de skulle ta kontrollerna, men kom ingen och gjorde det utan istället fick jag in mediciner.

 

Låg och väntade på frukosten men verkade som de struntat i mig helt och hållet nu. Såg och hörde hur alla andra fick sina brickor men min kom de med sist och då var klockan halv nio och jag började må illa som vanligt eftersom det tog för lång tid. När den väl kom sen så hade köket glömt ägget, så nästan en tallrik kall gröt och en halv fralla fick jag i mig samt lite kaffe.

 

Inhallerade och tog på mig kläder för att sedan sitta i sängen och fundera på varför det verkar som jag har så lågt blodtryck, vet ju inte hur det var idag eftersom de inte kollade.

Slappade fram till lunch för att sedan somna till en stund efter den. Sov i en timme.

 

Eftermiddagsfika, och nu kom de och tog syremättnad och blodtryck, 92 % samt 100/60.

Bad om en syrgastub till rollatorn för nu ville jag försöka att komma ut i korridoren lite.

Tog en tur bort till änden och sen tillbaka, det räckte för denna gången, kafferasten räddade mig.

 

Skam den som ger sig, dags igen efter en halvtimme. Ut i korridoren och tog det lugnt bort till dagrummet för att efter en lång paus ge sig iväg mot andra änden, blev tre pauser under den sträckan (ca. 30 meter).

 

Kändes som det började bli sämre i andningen så jag gick till rummet och tog mig till sängen efter en stund, panikandningen var på väg kändes det som. Satt på sängen och försökte lugna ner andningen men kändes som den stegrades istället, kändes otäckt riktigt för hade liksom inte kontroll över någonting och ilningar och kryp i kroppen.

 

Ringde på klockan och en sköterska kom med en gång, brukar ta en stund annars.

Sa till henne att jag tror tuben är slut, och visst den var helt tom sa hon och kopplade över till vägguttaget, tog sen bara en minut eller några kanske innan jag började få koll på andningen igen.

 

Så ut och gå utan syrgas är uteslutet i detta läge, det bevisade jag av misstag för mig själv.

Gäller att hålla koll på sina tuber.

 

Godnatt

Kram till Er alla/////


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0