130603-130604

Måndag den 3/6

Idag skulle det komma besked om hur det blir med resan till Lund imorgon och sövning för någon sorts utvidgning på onsdag.

 

Vaknade vid sju-tiden och hade en massa slem och lite stressad i andningen, tog prover och kontroller, men sen fick man vänta en timme innan frukosten kom, och då började man må illa och sen när den väl kom så var man inte hungrig. Pressade i mig lite gröt och ägget samt en skvätt kaffe.

 

Låg sen kvar under filten och mådde inte bra, somnade till en stund, var lite bättre när jag vaknade till för att läkarna kom in. Men de hade inget besked att komma med, mer än att sänkan hade gått ner och att han skulle ringa Lund och säga att det inte blir någon resa till Lund eftersom jag inte orkar det just nu.

 

Skulle också prata med infektionsläkarna om hur länge antibiotikakuren skulle pågå, och komma tillbaka med besked, men komma tillbaka glömde han.

 

Vid middagstid ringde lillebror Claes och berättade att det var han som skulle ned till Lund och göra ingreppet, de hade skickat kallelsen till fel person, de hade blandat ihop födelsenummer och namn antagligen. Får nog hålla lite bättre koll på papperen man får annars kanske det blir riktigt spännande.

 

Mådde ungefär lika kass resten av dagen och inte hungrig, så det var lite småjobbigt både här och där. Anki var uppe och gjorde ett kort besök, jag var trött och hon skulle träffa Linda för de skulle på möte.

 

Blev sen lite fika och sen kröp jag ner redan vid tio, för att leka lite med apparaten innan man somnade vid halv tolv ungefär.

 

Tisdag den 4/6

Morgon för min underbara kropp vid 07.00 efter tre pinkepauser under natten. Kände mig betydligt bättre än de senaste dagarna, prover idag också, båda armarna från armvecket till handen känns mer som en tesil, konstigt att det håller tätt.

 

När prover och kontroller var klara strax efter sju så fick man ligga och vänta på frukosten till halv nio och då hade min mage lagt ner, mådde inte bra för att det dröjt så länge, fick i mig lite och alla piller och andra mediciner. Vände mig sen om och sov en timme drygt för att då vakna som en ny människa.

 

Kände mig kanon, bara låg och njöt av situationen, andning lugn, ro i huvudet, bra i magen. Tvättade mig och slappade fram till lunch, hade matlust och åt upp nästan allt.

 

Så kom läkaren in och undrade hur jag mådde, nu mår jag bra svarade jag men varit värre på morgonen. Han förklarade då det vi redan visste att de skickat kallelsen fel, alltså blandat ihop mig och min bror, Talade också om att infektionen var på  väg att ge sig, men inte svampen, och sen hade de lite problem med mina vita blodkroppar, så fortsatt behandling veckan ut i första skedet.

 

Tack vare att jag kände mig bra så bestämde jag att koppla på turbotuben till rollatorn och dra en repa ut på balkongen, satt där ute och njöt i nästan en timme innan det blev kvällsmat.

Kvällen har fram tills nu känts bra, dags att krypa ner.

 

God natt och kramar på Er, hörs kanske imorgon.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0