130605

Onsdag den 5/6

Morgontömning vid halv fem, tog en lång stund innan man somnade om. Dagen började sen vid 07.10 med prover och kontroller idag också.

 

Däremot var de inne hos mig med frukosten först av alla, så det var jättebra för då var jag hungrig istället för illamående.

 

Efter frukosten passade jag på att slumra till en stund, för lillasyster skulle komma upp en runda vid 10-tiden innan hon skulle till tandläkaren. Hon har också en massa sjukproblem efter trafikolyckan som hon var med om för något år sen. Har kämpat på mer än någon annan för att komma tillbaka.

 

Slappade en kvart innan det var dags för dusch-time, även om jag fick hjälp hela tiden så kunde jag inte slappna av idag utan spände axlar och ben så andningen blev olidlig, kan inte fatta varför jag blir sådan, sitter ju bara på en stol och behöver inte göra någonting mer än andas lugnt.

Har varit ganska bra annars för en tid tillbaka. Kanske var för ansträngt efter pratstunden med Mita, att prata tar otroligt med kraft.

 

Var klar till lunchen kom, men fick vänta med att äta tills allt lugnat sig. Men blev inte mycket lugnare för då kom de in med antibiotikan och kopplade på, försökte peta i mig maten mellan pustandet.

 

Vilade sen en timme efter maten och medicinen innan det blev kaffe, ja visst stämde det exakt idag också logistiken förstås, när kaffekoppen ställdes på bordet så stod en annan med antibiotikapåse nr 2. Enligt tiderna ska den ges vid 15.00 men eftersom kaffet var i tid så kom påsen en halvtimme för tidigt, bara för att det ska kollidera på något sätt.

 

Hade tänkt mig en solstund på balkongen sen men idag var allt lite slutkört så det hoppade vi över och tränade lite med hantlarna istället.

 

Fick en ny granne igår som inte kommer ihåg så mycket utan vimsar runt och frågar var han bor mest hela tiden, men är inte otrevlig på något sätt utan ibland riktigt rolig. Stackars människor med demens.

 

Fick också hälsning med bild från Maja. Läkarna pratade om hemgång på fredag eventuellt, men vet inte säkert. Vi får avvakta och se.

 

Nu blir det kryp i säng för en trött kropp. Hörs snart, Kram på er alla älskade bloggläsare.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0