130610-130611

Måndag den 10/6

Första host och kräksymptom vid halv 3 på natten, efter att den gett sig och jag klökts upp en massa slem. Brottade mig upp till sittande läge för att lätta på trycket i kisseflaskan som jag påpassligt nog bad att få låna hem i fredags.

 

Blev sen att komma ner under täcket igen och försöka kola ner och somna, gick bra, men efter ca. en timme var det dags igen för en ny omgång, och fortsatte så med en timmes paus ungefär fram till halv sju för då bad jag Anki gå och hämta ett glas mjölk, sen somnade jag till fram till halv nio när hemtjänsten kom.

 

Anki hade ju stannat hemma från jobbet för att jag inte skulle vara själv, så när hemtjänsten kom pratade vi oss fram till att ringa avdelnngen/mottagningen och höra.

Jag låg bara helt passiv i sängen och Anki ringde ner, avdelningen kunde inte göra något så hon fick ringa mottagningen och de skulle ringa tillbaka vid 11.20.

 

Så då gick hemtjänsten igen, bara för att Anki var hemma. Hon gjorde inget av det de skulle göra trots att vi inte visste vad som skulle ske. Fick i mig mer mjölk och lite kaffe, efter en kort stund blev man i alla fall så närvarande så man kunde prata och sitta upp.

 

Mottagningen ringde tillbaka, ställde lite frågor och skulle sen söka läkaren och komma tillbaka snabbast möjligt. När de ringde var det ingen tvekan utan skulle komma in till avd. 5 snarast möjligt.

Anki ringde efter ambulansen så de kom inom en havtimme och nya lägenheten funkade jättebra med bår ända in till sängen och ut till bilen utan några trappor.

 

Anki tog mina saker som skulle med och körde själv med ner till lasarettet, kändes skönt. Efter jag kommit på plats, så åkte ambulansarna och Anki körde till jobbet, nu var klockan ett.

Tog bara några minuter så flög nålarna runt i rummet, 4 st blododlingar, 6 st provrör och sen en pvk så de kunde sätta dropp.

 

Fick lite kaffe och sen kom sjukgymnasten och ville ha upphostningsprov, nu kom det inte något slem, när det väl skulle upp hade ju hållit på hela natten annars, men jobbade lite så kom det.

Dags att åka ner till  röntgen en stund, gick bra. Kvällsmat och antibiotika, sen mycket vila på detta så blev det snart sovdags.

 

 

Tisdag den 11/6

Somnade med ny påse 1 lit in i armen på 8 timmar sen en till. Samtidigt som man vaknade efter en lite illamående natt men ingen hosta eller slem och de ville kolla mig och skulle starta med lite stick som inte kom med igår. Bara tre rör.

 

Läkarna kom vid tiotiden och berättade att crp låg på 219 och röntgen visade på lunginflammation,

Nu blir det ny omgång minst en vecka framåt.

 

Annars kändes det tungt idag också, huvudvärk till och från och trött, men efter lunch piggnade man till, för då flyttade de mig till mitt VIP-rum R.

Eftermiddagen blev vila mellan antibiotikatankningar, för övrigt hade jag ju dropp hela tiden till 20.00 innan jag skulle slippa det.

 

Dök upp storfrämmad vid femtiden, Anna och Maja kom och tittade till mig, men Maja var lite skeptisk idag jag var ju hemma sist vi träffades, och nu var jag här. Gud så härligt med småttingar.

 

Måndag den 10/6

Första host och kräksymptom vid halv 3 på natten, efter att den gett sig och jag klökts upp en massa slem. Brottade mig upp till sittande läge för att lätta på trycket i kisseflaskan som jag påpassligt nog bad att få låna hem i fredags.

 

Blev sen att komma ner under täcket igen och försöka kola ner och somna, gick bra, men efter ca. en timme var det dags igen för en ny omgång, och fortsatte så med en timmes paus ungefär fram till halv sju för då bad jag Anki gå och hämta ett glas mjölk, sen somnade jag till fram till halv nio när hemtjänsten kom.

 

Anki hade ju stannat hemma från jobbet för att jag inte skulle vara själv, så när hemtjänsten kom pratade vi oss fram till att ringa avdelnngen/mottagningen och höra.

Jag låg bara helt passiv i sängen och Anki ringde ner, avdelningen kunde inte göra något så hon fick ringa mottagningen och de skulle ringa tillbaka vid 11.20.

 

Så då gick hemtjänsten igen, bara för att Anki var hemma. Hon gjorde inget av det de skulle göra trots att vi inte visste vad som skulle ske. Fick i mig mer mjölk och lite kaffe, efter en kort stund blev man i alla fall så närvarande så man kunde prata och sitta upp.

 

Mottagningen ringde tillbaka, ställde lite frågor och skulle sen söka läkaren och komma tillbaka snabbast möjligt. När de ringde var det ingen tvekan utan skulle komma in till avd. 5 snarast möjligt.

Anki ringde efter ambulansen så de kom inom en havtimme och nya lägenheten funkade jättebra med bår ända in till sängen och ut till bilen utan några trappor.

 

Anki tog mina saker som skulle med och körde själv med ner till lasarettet, kändes skönt. Efter jag kommit på plats, så åkte ambulansarna och Anki körde till jobbet, nu var klockan ett.

Tog bara några minuter så flög nålarna runt i rummet, 4 st blododlingar, 6 st provrör och sen en pvk så de kunde sätta dropp.

 

Fick lite kaffe och sen kom sjukgymnasten och ville ha upphostningsprov, nu kom det inte något slem, när det väl skulle upp hade ju hållit på hela natten annars, men jobbade lite så kom det.

Dags att åka ner till  röntgen en stund, gick bra. Kvällsmat och antibiotika, sen mycket vila på detta så blev det snart sovdags.

 

 

Tisdag den 11/6

Somnade med ny påse 1 lit in i armen på 8 timmar sen en till. Samtidigt som man vaknade efter en lite illamående natt men ingen hosta eller slem och de ville kolla mig och skulle starta med lite stick som inte kom med igår. Bara tre rör.

 

Läkarna kom vid tiotiden och berättade att crp låg på 219 och röntgen visade på lunginflammation,

Nu blir det ny omgång minst en vecka framåt.

 

Annars kändes det tungt idag också, huvudvärk till och från och trött, men efter lunch piggnade man till, för då flyttade de mig till mitt VIP-rum R.

Eftermiddagen blev vila mellan antibiotikatankningar, för övrigt hade jag ju dropp hela tiden till 20.00 innan jag skulle slippa det.

 

Dök upp storfrämmad vid femtiden, Anna och Maja kom och tittade till mig, men Maja var lite skeptisk idag jag var ju hemma sist vi träffades, och nu var jag här. Gud så härligt med småttingar.

 

 

 

Blir detta att läsa idag för nu är jag trött. Kram på alla jag känner.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0