130617

Måndag den 17/6

Kändes hur härligt som helst när man vaknade, låg bara och njöt med bara näsan över täcket en lång stund. Skramlade i dörren vid halv åtta för kontroller och pillerinläggning, med inhallation.

 

Väntade sen på frukosten, men klarade mig även från illamåendet idag.

Tog sen vägen till toa, gick lätt idag med andningen som höll sig på en vänlig nivå, och kunde nästan direkt ta på mig kläderna och satte mig i stolen, så de kunde fixa till bäddning och lite dammande.

 

Läkarna kom och pratade, hade väl inget nytt att komma med, men tyckte ju det var bra att jag bättrat mig, även om de varit skit i början av helgen. Antydde att antibiotika till  torsdag och sen prover, vilket gör att dansa runt stången blir nog på 6:e våningen på Hotell Strandvägen.

 

Har också själv bestämt att det är bäst så, så det verkligen blir färdigbehandlat denna gången, finns ännu ett skäl att vara kvar trots det är midsommarhelg är att på måndag skall de operera bort gråstarren i mitt ena öga, och får då inte vara infekterad, så hoppas de hinner få ordning på mig.

Risken att klara det är ju givetvis att vara kvar här och inte åka hem och hitta nya virusar.

 

Var inte mycket mer som överraskade denna eftermiddag och kväll utan mådde fortfarande lika bra med lugn andning och avslappnat sinne.

Gick tre vändor i korridoren och satt på balkongen och njöt lite i solen.

 

Dags att krypa ner i sängen och kolla nostalgifilm, Bond.

Somnade vid 00.30, svårt att somna tidigare.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0