130626-130629

Onsdag den 26/6

Kändes när man vaknade att det kunde bli en jobbig dag, eftersom det var mycket gurgel i halsen redan, tog min inhallation innan frukosten och hade lite framkallande hostattacker för att det skulle hjälpa lite.

 

Låg kvar under täcket fram till elva och vilade,hostade och harklade upp slem, var fruktansvärt jobbigt för andningen också.

 

Resultatet blev riktigt hemsk huvudvärk och var nästan omöjligt att få i sig lunchen eftersom det hostade hela tiden. Fick hosta och sen kasta in lite mat emellan och hoppas man hann svälja innan nästa attack.

 

Blev sen sista injektionen med antibiotikakur nr 2. För att från imorgon börja med att inhallera den istället, alltså ny kur i 3 veckor till, men den kan jag ta med mig hem och sköta själv.

Pratas lite om hemgång på tisdag, men känns som jag då måste samla mycket kraft över helgen.

 

Efter en stunds sovande på eftermiddagen och sen kvällsmat så försvann hostandet och slemmet var borta. Så nu blev man betydligt piggare och kvällen funkade bra, men somnade redan vid 23.00.

 

 

 

Torsdag den 27/6

Idag kändes det ganska bra att vakna, lätt att andas och gott med frukost. Blev dags för nya inhallationen och den var lite stark och retade upp hostan en aning, tog 10 minuter ungefär att få ner den i lungorna, enligt läkaren ska den faktiskt bita på den bakterie som de säger är resistent.

 

Efter inhallationen blev jag trött och vilade en timme före lunch, kändes lite trött och harklig hela eftermiddagen.

Men hade ändå en kul eftermiddag, för Mita var uppe en stund vid 2-tidenoch sen ringde Hasse och undrade om jag orkade prata en stund, visst sa jag, så han kom lite efter tre.

 

Åt kvällsmat och slappade lite, hade börjat rossla i halsen igen, när jag satt och spelade på datorn så kom Anki också hit en runda och höjde humöret ett par tum, blev en lätt och bra kväll efter det.

Somnade ovaggad vid halv tolv.

 

 

Fredag den 28/6

Oj oj oj, vaknade med världens huvudvärk och småont i hela kroppen. Fick i mig ett par alvedon och fortsatte vila en stund, frukosten fick vänta.

Efter en halvtimme började det kännas lite bättre så nu försökte vi med frukost, fick en annan värktablett också.

 

Inhallerade antibiotikan och tog mina piller, började släppa i huvudet, jag kommer ihåg när jag började med denna medicinen förra gången, då var det likadant de första dagarna.

Lunchen serverades, Kycklingklubba med oskalad potatis, lite lata i köket.

 

Sov min vanliga middagslur fram till två, för då är det dags för lite mediciner igen.

Kaffet är alltid välkommet sen. Beställde in gastuben till rollatorn så jag kunde gå ut i korridoren och sprätta lite. Blev 3 dubbelvändor och även ett tiotal pauser men gick en halvtimme ungefär.

 

Blev sen lite hantlar och slapp på sängen, fram tills kvällsmaten. Blev sen sittande på sängen och lekte med datorn och ett öga på Tv:n tills det var dags för inhallationer och piller och kvällsfika, ett körigt pass fram till åtta, sen blir det ledigt.

 

Även denna skitdag slutade i dur fast man inte trodde det på morgonen, men så är det. Skönt att det oftast rättar till sig innan man ska lägga sig, så man får sova riktigt. Somnade 00.35.

 

 

Lördag den 29/6

Mycket bättre morgon idag, de tog lite kontroller och sen slöade jag tills frukosten kom, men blev bara en kvart för idag var de snabba med min bricka.

Var ju faktiskt riktigt gott med mat, nu till det som inte alltid är gott, men nödvändigt säger de, piller och inhallationer.

 

Förmiddagen innehöll en hel del hostattacker som gjorde att kraften sinade, men skulle ju ändå inte göra något mer än att vänta på lunchen, förutom att följa svärsonen Erik och codriver Ninas framfart i rallyskogarna kring Gislaved.

 

Lunch och vila, sen dags att ta sig ut i korridoren och promenera en runda, kollade hästarna på tv men de som vi trodde på vinglade ju runt som vanligt, så inget tillskott i kassan där.

Men däremot gick det kanonbra i rallyt, även om det var en som kört av kraftigt och tävlingsledningen stoppade sträckan för ambulansen var tvungen att komma in.

 

Efter lång väntan kom de äntligen igång igen, och då kunde jag se att Erik och Nina hade vunnit klassen och 11 totalt av 160 startande. Jätteduktigt.

 

Fika och inhallation, ögondroppar och piller var del 1.

Del 2, kvällsnöjet fick bli Sommarkrysset på tv och en påse bilar, passade ju bra efter rallyt, ha ha.

 

Avslutningen blev Candy Crash och sen kom John Blund redan vid halv tolv idag.

Nu är det slut för denna gången, tack för att ni läser min blogg, och så hoppas vi på fint semesterväder, kram på Er


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0