130303-130304

Söndag den 3/3

Lite mer sovmorgon idag innan Anki ropade frukosten klar vid lite i nio. Tog mig upp och ut i köket ganska snabbt idag, kändes som en helbra början på dagen.

 

Äta frukost och kolla vasaloppet, kanske man fick se sonen Peter i rutan vid någon kontroll.

Höll mig uppe på benen tills fram på eftermiddagen, när Anki gick ut för att tvätta bilen så passade jag på att vila en stund.

 

Hade funderingar på att ta mig ut en runda, men var inte så varmt som det såg ut att vara, så jag nöjde mig med att stå en stund på trappan och få i mig lite uteluft.

 

Efter att biltvätt och motionsrundan avklarad så gjorde Anki mat till oss, jag höll mig vid Tv-n för Svenskarna var ju riktigt duktiga, medaljer både i skidor och friidrott, heja oss.

Är ju alltid så att när de vinner eller gör något bra så är det vi, går det inte bra så är det dom.

 

Kvällen kom och jag kände mig inte så där bra längre, lite jobbigt att andas och lite småont här och där, mycket hosta och andfåddhet. Kände mig också trött, så när klockan blev tio var det dags för mig att inta horisontalläge och stänga ögonen, säga god natt.

 

Hade ändå inte varit en så dålig dag.

 

 

Måndag den 4/3

Var segt att släpa sig ur sängen vid halv nio när roomservice ringde på dörren, tog till nio innan tvätt och kläderiet  var klart. Samtidigt kom även sköterskan och skulle ta sina sex rör, vikt och blodtryck.

 

Gick snabbt och lätt idag, sen blev det till att stoppa i sig frukosten och läsa lite tidning. Dagens matchvikt blev 55 kilo och blodtrycket 120/65, är nog ganska frisk i alla fall.

 

Däremot har ju blåset i spirometrimätaren inte kommit upp på sina gamla värden, bara 0,79 och 1,88 idag, fattas ett par dl i luftvolym. Låg i höstas på ca. 0,95 och 2,60 så lite skillnad är det.

 

Dagens lunchvärdinna hade fel på sin klocka idag, skall vara här vid ett, men dök upp redan vid tolv, kändes som att frukosten knappt hade sjunkit, men fick väl försöka sig på lite lunch ändå. Verkar  som de börjat flexa lite väl mycket nu.

 

Vissa dagar är det färdiglunchat sent, klar vid kvart i två, då kommer de och ska göra eftermiddagskaffe vid halv tre. Men men, de lär sig kanske klockan, eller pratar med varandra.

 

Kanonväder ute och lugn dag med tid för att vila upp sig, slappade och mådde bra igen, gårdagens känsla var som bortblåst. Så eftermiddag och kväll gick jättesnabbt, tjoff sa de bara så var klockan tio och förberedelse för natten skulle göras, sneglade lite på det vackra som låg bredvid mig och somnade gott vid halv tolv.

 

Spännande att få reda på provsvaren imorgon, om fortfarande sänkan är hög, trots att jag mår bra.

 

Ha det bra ni också, och krama varandra så kommer snart en ny dag. Kram


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0