130307-130310

Torsdag den 7/3

En dag till som man kan glädjas åt, började bra och fortsatte så hela dagen, det ända som hände var väl att jag fick ringa efter mitt eftermiddagskaffe.

Det var visst ny leverantör så de hittade inte hem till mig, kom 40 min efter vanlig tid.

 

Kvällen blev som vanligt, jag och Anki i varsin fåtölj med TV-n, datorn och iphones så vi hade en riktig myskväll med våra maskiner.

Kom i säng vid halv elva, somnade väl till vid midnatt nån gång.

 

Fredag den 8/3

Idag var det lite segare att kravla upp ur sängen, var uppe vid frukostbordet strax före nio, och tog en timme på mig med ätande kolla tidningen och prata med frukostvärdinnan, hon är ju här till tio.

 

Blev lite slöligg på sängen fram till elva innan jobbet kallade, hade ju fått nya liv på mina spel på datorn så nu gällde det att ligga i.

 

Lunch blev pyttipanna med ägg, åt en riktigt stor portion + chokladpudding till efterrätt.

Blev ingen vila på maten idag för svärmor hade aviserat sin ankomst.

Så vid tvåtiden tittade det in någon genom altandörren, för verkade som att ringklockan på framsidan inte ville låta.

 

Blev fika med nybakt äppelkaka och kaffe, sen pratade vi på om allt möjligt ända fram tills Anki kom hem vid lite i sex, sen fick de fortsätta en stund.

Hon åkte vid halvsju utan att vilja smaka sin egen jättegoda kycklingpaj hon hade med sig, jag och Anki åt rejält av den till kvällsmat. Tack Karin för prat och mat.

 

Gladiatorer och farmare, lite vin eller saft och ostbågar blev kvällsfest. Passade bra efter en rolig och bra dag.

 

Lördag den 9/3

Väcktes av att någon sa att frukosten är klar om du vill ha, kändes lite tidigt redan vid kvart över åtta, men är gott bara man kommit upp, kan ju gå och vila igen.

 

Så blev det också, tillbaka till sängen och inhallera sen blir det automatiskt lite kvarligg i sängen efter det, och ibland somnar man en stund.

Anki jagade dammsugaren och ristade mattor, och en runda med moppen så blänkte allt.

 

Skidor i rutan så, tidsfördriv hade man idag, även lite hästspel men blev ingen återbäring idag heller men är ju spännande tills det börjar, sen fel i första och andra loppet så är den spänningen bortblåst.

 

Annars mådde jag bra idag och det börjar bli riktigt kul nu när man känner sig ganska ok, skulle bara få lite mer ork när man rör sig också, då hade ju livet lekt igen. Kör mot det målet nu, jag ska orka köra motorcykel en gång till hade jag tänkt. Kanske kan be om en fyrhjuling istället för permobil av kommunen.

 

Kvällen funkade kanon, med melodifestival och allt. Inte min favorit som vann, men tur att någon vann. Efter en härlig lördag blev det sovdags vid halv tolv. Imorgon kommer Maja.

 

 

Söndag den 10/3

Aj aj aj vad trött jag var denna morgon, upp och åt frukost i morgonrocken och sen blev det till att sova nån timme till.

 

Kom upp vid elvakaffet för då hade Tobbe varit och lämnat Maja hos mormor Anki, för han och Erik skulle montera dragkrok på deras bil, och Anna hon jobbade.

Linda kom också för att hjälpa till med barnpassning, det var jättekul att ha dem här.

Nu har ju den lilla fröken Maja börjat bli lite mer med och får fram alla möjliga ljud, och ansiktsuttryck, och mycket bus i ögonen.

 

Damerna gav sig iväg på shoppingturné vid ettiden, och jag lekte lite med datorn samtidigt som jag åt lite paj som mellanmål. När de kom tillbaka satte Anki in en jättestor kålpudding i ugnen, sen gick de en lång runda med barn och hundar.

 

Då började jag fundera på om inte jag skulle överraska Anki lite, jo jag gick ner i källaren och hämtade upp potatis som jag sen skalade, blev klar precis när de kom hem, det gick hyfsat bra men krävde lite pauser ibland. Kul att känna att man gjort något.

 

Tobbe och Erik kom hem och det blev middag, sen lite middagsvila på det och efter någon timme åkte de hem till sitt.

Blev en slapp men skön kväll i sällskap med min älskade Anki.

Helgen tog slut vid halv tolv, för då slog ögonen ihop så tur att man redan var i sängen då.

 

Tack för denna gången, kram på er.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0