130321-130324

Torsdag den 21/3

Oj, nu har det visst gått en vecka sen jag skrev sist. Förstår inte att tiden kan gå så fort, hade man åldrats i samma fart hade man nog varit 160 år nu. Och ändå använder vi mer digitalklockor nu, så nerförsbacken för visarna är ju borta.

 

Nog sagt om det, idag har varit en inget hände dag. Jag har haft besök av mina väninnor som vanligt och blivit servad med mat och fika. Har mått hyggligt, eller till och med bra.

 

Fredag den 22/3

Idag var man riktigt gosetrött på morgonen, men vaknade till efter lite frukost och medicinintag.

Dagen rullade på enligt reglerna, vilade till det en stund på eftermiddagen innan Anki kom hem och vi åt kvällsmat.

 

Kände mig ganska pigg vid halv sju, så jag bestämde mig för att gå ner och ta en dusch innan postkoder och Gladiatorfinalen började på TV.

 

När jag kom ner i duschen och äntligen fått av mig kläderna så kändes det ansträngt, fick sitta och pusta en lång stund, men hade jag gått ner så ska det duschas enligt min envishet.

 

Så tog mig i kragen, hade ju ingen för kläderna var ju borta, gick ändå, in i duschen och började lite försiktigt med fötter och ben medan jag satt på min stol. Blev många långa pauser emellan sköljningarna. Reste mig upp och tog övriga kroppen och satte mig sen igen för att ta igen mig innan det var dags för håret.

 

Samlade kraft och luft, blötte håret och sen i med schampo, satt ner och masserade in det en stund, sen blev det paus igen innan man kunde klara av att skölja av hår och kropp, särskilt min stora kropp.

Anki kom ner och frågade hur det gick, inte så bra sa jag, men var ju klar för torken nu så hon fick ge mig en handduk.

 

Jag satt med handduken över axlarna och pustade, då kom det som en smäll i huvudet och fick världens huvudvärk och började skaka i hela kroppen, stressade givetvis upp andningen ett par våningar, men när jag efter en lång panikstund så kunde jag lugna ner mig och kollade så att jag kunde röra mig normalt, ingen stroke i alla fall.

 

Efter ytterligare pauser så tog jag mig i morgonrocken och upp för trappan, satte mig i fåtöljen och pustade ut, tog en titt på TV och då var det dags för hinderbanan i gladiatorerna, VA sa jag till Anki, har duschen tagit två och en halv timme, ja så var det.

 

Tog två alvedon och en migräntablett innan jag gick och la mig för huvudet värkte fortfarande men inte lika mycket. Ingen riktig myskväll precis.

 

Lördag den 23/3

Vaknade med huvudvärk efter en ganska orolig natt, tog mina alvedon och migräntabletten, fick avböja frukostinbjudan från Anki och försöka sova en stund till.

En timme senare försökte jag att gå upp och äta men det ville sig inte, så Anki serverade lite Yoggi till mig vid sängen.

 

Vilade ytterligare en timme, då kom Tobbe och lämnade hundarna en stund, Maja hade han lämnat hos Linda innan för Anna jobbade idag. Tog mig sedan upp lagom till elvakaffet då hade den värsta värken släppt.

 

Vid tvåtiden åkte Anki till bowlinghallen för hon skulle passa Maja medan Linda skulle spela bowling, och Tobbe hjälpte Erik att skruva rallybil. Jag passade på att vila en stund.

 

När de sen kom hem var det lite småbråttom för klockan sju skulle de vara på lottöppning med bowlingen. Jag beställde en kebabtallrik som Anki fixade hem till mig, för att sen åka in och bevaka om vi vann något på våra lotter. Jag kollade TV och tyckte lite synd om mig själv och min huvudvärk som inte ville släppa riktigt. Blev inga vinster för vår del.

 

Söndag den 24/3

Vaknade även idag med lite tungt huvud och trötta ögon, men tog mig efter en bra stund upp till frukostbordet, där satt redan Tobbe, Anna, Maja och Anki. Maja hade lite olika ljudträningar som hon kommit på.

 

Anna åkte vid elvatiden för att jobba, och Erik och Tobbe skulle skruva lite idag med.

På eftermiddagen var det dags för Anki att åka till WMS årsmöte, även Linda och Maja skulle dit, Majas första årsmöte, 5 mån.

 

Nu hade huvudvärken släppt så kvällen blev riktigt bra, men tidigt i säng. Vilken helg.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0