130420-130424

Lördag den 20/4

Vilken morgon, solen på väg upp och jag på väg till toa vid kl. 06.00 med smällande migränhuvudvärk och ont i bröstet. Tog 2 alvedon samt migräntablett och en värktablett, lite vatten och slog sen huvudet i kudde nr 1 och la kudde nr 2 över huvudet, där låg jag och tyckte lite synd om mig själv.

 

Somnade om och sov tills Anki undrade om jag ville ha frukost, det ville magen men inte huvudet så det blev till att ligga kvar en stund till. Kom sen upp vid tiotiden och tog mina mediciner, gick ut och åt min frukost, började faktiskt kännas mindre i huvudet nu.

 

Inhallerade lite halvliggande på sängen, och efter en stund kändes det ganska ok, vi fikade lite kaffe innan Anki gav sig ut och köra gräsmattan med vertikalskäraren, rev runt bra i det döda gräset och mossan. Hon höll på i fem timmar i ett sträck, kört på två håll och ihopräfsat, hon är otrolig.

 

Jag tillbringade faktiskt några timmar ute på altanen denna härliga vårdag, Kändes bra för andningen att komma ut i lite varmare luft. Dags för Anki att ta på sig kockmössan och göra mat till en oförmögen gubbe, som inte klarar att ens serva trädgårdsmästaren med mat, klarar i bästa fall av att fixa lite kaffe.

 

Kvällen försvann med klockan och Tv-programmen, sängen kallade på mig vid 23.30.

 

Söndag den 21/4

Även idag med huvudvärk i starten, segade mig upp en timme efter det att Anki sagt till om frukost.

Men kändes bättre än igår, så det kan nog bli bra.

 

Hände egentligen ingenting speciellt på hela dagen, kände mig riktigt bra, även smärtorna i bröstet var borta. Anki åkte på SSR-möte, så jag spelade faktiskt bingolotto för en gångs skull, men blev ingen vinst.

 

Blev väl ca. 22.00 innan Anki var hemma igen, så lite kvällsprat i någon sekund innan jag kände för sängen, hade faktiskt varit en bra dag trots lite tuff start.

 

Måndag den 22/4

Idag var min ordinarie frukostvärdinna sjuk, så det blev ett annat men ändå känt ansikte.

Var inte i bästa skick idag heller, men med lite frukost i magen så kom man igång efter en stund.

 

Höll på lite med datorn på förmiddagen idag, ska försöka ta fram allt om renoveringen av huset med kvitto sen 1982 då vi köpte det, ska ju sälja det nu så då gäller det att minska vinstskatten så gott det går.

 

Kommer fortfarande att vara Öjabybor, men i lägenhet som vi hoppas ska innebära mindre jobb med.

 

Annars innebar denna dag ett besök av fotvårdare för att få igång lite skötsel av denna del av kroppen också, biverkningar av medicinerna gör dem lite virusangripna, så nu fotbad, fila och smörja en tid framöver.

 

Efter att vi ätit kvällsmat tog jag ett träningspass med mina hantlar och fotmanchetter, gick bra men kändes lite tyngre än vanligt denna kväll. Efter en hyfsad dag blev det sovdags vid 23, tiden som vanligt.

 

Tisdag den 23/4

Dags för provtagning för pk-värdet idag. Tog mig upp ganska lätt idag, utvilad och på G redan vi kl. 08.00 för tvätt och påklädning, sen frukost och stick i armen.

 

Men så hände det något en stund efter frukost och jag började bli trött och få värk i sidan vid revbenen.

Gick och la mig igen och slappade men kunde inte somna för det var hela iden en molande värk i sidan, tog lite värktablett och alvedon.

 

Steg sedan upp vid 12-tiden för att försöka komma igång innan de kom och serverade lunchen. När den var avklarad kändes det bättre igen, blev en sitt vid datorn på eftermiddagen och en runda till altanen, för var fint väder, men kallt.

 

När vi ätit kvällsmat och satt i fåtöljen och tränade så kändes det lite jobbigt, men körde färdigt passet. Efter att jag pustat ut skulle jag resa mig och gå ut i köket, när jag då reste mig knäppte det till i sidan, där jag hade haft värk innan och sen gjorde det rejält ont.

 

Kunde knappt räta mig, tog tabletter men inget hjälpte mot värken. Satt en stund innan jag beslöt mig för sängen, fick av mig kläder och kröp ner. Hittade till slut en ställning som var acceptabel, och somnade faktiskt ganska snabbt sen.

 

Onsdag den 24/4

Vaknade till för att gå på toa vid sju-tiden men det var så gott som omöjligt att komma upp ur sängen, värkte som knivhugg i sidan, (vet ju inte riktigt hur de känns men gjorde dj…..l..t ont).

 

Tillbaka till sängen med illamående, huvudvärk, magknip och revbensvärk, kom under täcket och inväntade hemtjänsten som kommer vid 08.30.

När hon kom fixade hon lite piller och frukosten vid sängen, för jag kom inte upp.

 

Hon fixade med kräkbalja och jag fick i mig mina piller och lite yoggi och även fem droppar kaffe.

När hon sedan var klar att gå och fixat fram allt jag kunde tänka mig att behöva utan att stiga upp.

 

Jag blev kvar i sängen med fruktansvärd magknip och illamående men inget kräkande, vid lte i ett kom de och skulle fixa lunch, blev ett par stycken potatisbitar och en korvskiva sen gick det inte ner mer.

 

Hon gick och jag somnade igen för att vakna till vid lite i tre när det var dags för kaffeservering.

Hade också pratat med lungmottagningen om vad jag skulle göra, de svarade att eftersom jag inte kräkts så skulle jag avvakta tills imorgon och se om det blivit bättre.

 

Kom upp ur sängen en stund på kvällen när Anki kommit hem, kändes lite bättre i magen, men värken från revbenen hjälpte inget mot, och inte heller huvudvärken.

 

Kröp ner i sängen igen efter några timmar i vaket tillstånd och somnade trots att det kändes för dj…li.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0