130508-130514

Onsdag den 8/5

Torsdag den 9/5

Två händelsefattiga dagar där det inte hände något intressant, varken bra eller dåligt. Fick lite svar på crp som hade gått ner till normalt, pk-värdet lite upp och ner. Jag känner mig ok enligt mina krav.

 

Fredag den 10/5

Nytt byte av nål i armen, nu när man bara får antibiotika en gång/dygn så koagulerar blodet i nålen och sen läcker den, blir ny nål varje dag så nu börjar båda armarna att byta färg till blålia från handled till armbåge.

 

Förmiddagen rullade på lite sakta, jag tränade ett pass och vilade väl en timme i väntan på lunch och att SSR-rallyt skulle starta så man kunde följa det på datorn. Svärsonen Erik kör ju, nu med en liten värstingbil istället för stora Volvon.

 

Mådde bra hela dagen, lillebror har ju också varit här men han hade tur att få permis emellan insprutningarna under veckan, så han har kört hem en runda på dagen och en runda på kvällen, men idag fick han lämna hotellet för denna gång.

 

Lördag den 11/5

Idag fortsatte vi att följa rallyt och njuta av solen utanför fönstret, helgen är ju ganska tom på sysslor för personal och patienter.

 

Gårdagens framfart för Erik och Nina gjorde att de fick starta tidigare i startfältet idag, så de fick lite bättre vägar att åka på. Skötte sig ypperligt och tog hem klassvinsten, (tror jag). Jättebra gjort i alla fall av alla i Teamet.

Peter var här och hälsade på mig, men ville inte väcka mig så när jag vaknade så satt han i stolen, vi hann prata en bra stund ändå innan han skulle hem till en kompis.

 

Annars har det för min del varit lite jobbigare med värken och mycket hosta upp slem.

Lossnar framåt kvällen, så det blev lite kika på hockey-VM.

 

Söndag den 12/5

Kom igång bra på morgonen denna dag, har nu de senaste dagarna varit vaken vid sextiden och känt mig utsövd, men blir ju till att snooza en stund för frukosten kommer ju inte förrän åtta.

 

Men då har man gjort klart med inhallationen och värktabletterna så vid halv nio- nio är an klar för dagens övningar, just det var ju inga bokade idag. Får bli lite träning, äta, fika, vila, spela data.

 

Vid ett-tiden kom det en sliten Anki och hälsade på, de hade nu avslutat tävlingen för denna gången med 4-5 nästan dygnet runt arbetspass, vilket görs helt ideellt.

Så nu skulle hon hem och tvätta och städa bilen från allt grus och damm från Tingsrydstravet.

 

Jag tyckte hon skulle åka hem och slappa på soffan istället, nu när hon inte behövde vara pass upp till mig. Jag kommer ju inte hem förrän tisdag eller onsdag.

 

Kvällen gick ganska fort innan John Blund kom och hälsade på, har varit en bra helg förutom slemhostan. Peter ringde och talade om att motorcykeln var klar med kåpor och service, tänk om det funnits luft och muskler för att kunna testa den igen.

 

Måndag den 13/5

Ny arbetsvecka, det märks även för oss patienter, full fart på kontroller, prover. Idag var det alla rören till Lund också så det blev 6 styck, blodtryck och syresättning som kollas och sen skickas värdena till Lund så de ska bestämma doseringen.

 

Nålen kass idag med, blev ny innan det gick att få in antibiotikan. Efter det kom läkarna in och berättade att allt verkade ok enl. proverna, bara värken och antibiotikan som inte jobbat klart ännu.

 

Fick besked om att åka hem på onsdag, eftersom de ville ha en extra dag efter sista kuren och se om tablettformen ville fungera. Känner denna gång att jag är mycket bättre än sist jag skulle skrivas ut, för nu känns det kul att komma hem och känslan av att jag orkar med mig själv känns bra.

 

Tisdag 14/5

Vaknade vid 06.00 hur pigg som helst i blåsan, för den var full. Ut på toaletten och tömde. Tillbaka in under varma goa täcket och slöa och vänta på att sköterskorna skulle vakna.

 

Fick min inhallation och värktabletterna vid halv åtta, och sen vänta tills frukosten glider in vid 08.15.

Däremellan hann de med ett pk-prov.

 

Väntade sen hela förmiddagen på min antibiotika men den kom aldrig, så innan lunch frågade jag om de glömt bort mig, nej det skulle inte vara någon dos idag, den sista var igår, de hade räknat lite fel.

 

Så på eftermiddagen tog de bort nålen. Sen blir det hemgång imorgon em. nån gång, Linda och Maja skulle hämta mig, Blir förmiddagsdusch imorgon innan civila kläder kommer på.

 

Nu är det bara att hoppas infektionerna håller sig borta, hoppas i alla fall att jag klarar mig över sommaren innan nästa perod.

Märks att viktökning och energiökning i samband med träning fixade så att jag klarade av denna pärsen bra, hade jag inte byggt upp de 5 kilona sedan jul så hade jag nog inte klarat detta. Var riktigt tufft de första dagarna.

 

Hej och tack för att ni intresserar Er för mina krämpor, känns kul att berätta då. Kram på Er alla

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0