130515-1130517

Onsdag den 15/5

Kände mig i bra form när jag vaknade och låg och mös under täcket en stund. Kontroller och lite morgonmedicin, frukost och förberedelser för att åka hem.

 

Läkarna gick ronden och sa att jag fick åka efter lunch, när de fått de sista värdena och kollat medicinlistan. Åt lunch och sen skulle Anna,  Linda och Maja komma vid halv tre och hämta mig.

 

När vi skulle hem blev det Maja i en vagn och jag i en annan, så de fick köra varsin bebis ut till bilen.

Var lika härligt som vanligt att få komma hem, tyckte jag var riktigt pigg, så jag tog syrgastuben i ena handen och gick upp mot trappan direkt, blev lite tufft men vilade upp mig några minuter vid trappräcket innan jag kunde ta mig in i hallen.

 

Kom sen till fåtöljen och satte mig och pustade ut ordentligt, för tjejerna skulle iväg på andra uppdrag nu. Gick sen in i sängen och vilade tills Anki kom hem från jobbet. Kvällen kändes ganska bra och likaså att lägga sig i sin egna säng.

 

Tog en titt på snyggingen som låg bredvid mig, och sen somnade man gott.

Det hade funkat bra hela dagen även om det var en resdag som alltid brukar stirra till andningen.

 

 

Torsdag den 16/5

Kände mig pigg och var uppe på toa vid sex-tiden, för att sen krypa ner igen för att morgonsnooza till åtta för att vakna till lite innan hemtjänsten är på plats vid halv nio.

 

Allt som tillhör morgonsysslorna var klart vid 10.00, och då gick värdinnan också. Läste lite i tidningen för att sen kolla mail och FB på datorn, samt testa lite spelande.

 

Dags för nytt besök vid ettiden, då de värmer och plockar  fram lunchen, när de är klara brukar de gå igen om jag inte ber dem stanna för sällskaps skull. Blir lite vila middag en timme.

 

Klockan tre kommer de och gör kaffe och fika, sen är de klara för dagen.

 

Eftermiddagsvila en timme ungefär innan Anki kom hem, hon lastade bilen med två resor till tippen, sen gjorde hon kvällsmat, jag gjorde ingenting, bara att sitta vid TV, har ibland sällskap av Anki de stunder hon har tid att sitta stilla.

 

 

Fredag den 17/5

Idag var det lite trögt, inget speciellt hände på dagen. Väntade väl bara på att Tobbe, Anna och lilla Maja skulle dyka upp. För Tobbe skulle åka rally imorgon lördag i Ljungby och Anna skulle jobba så vi skulle vara lite barnpassare. Linda och Erik var också hemma på kvällen.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0