130528-130529

Tisdag den 28/5

Började dagen lite halvdassigt, men inget slem i vägen, utan bara en massa svamp som segade fast i hela munnen. Matlusten var noll, tryckte ner en tallrik gröt och ett ägg, några cl. kaffe.

 

Sjukgymnasten kom vid tio och hjälpte mig med inhallationsträning. Då fick hon fart på det lilla som fanns i slem och jag hostade slut på alla mina krafter. När hon gått blev det ett sovpass fram till lunch. Fick kåldolmar idag och det var riktigt gott.

 

Trötthetens kraft hade gripit mig, så blev ett sovpass även på eftermiddagen. Trots detta så var det riktigt tungt att andas vissa stunder.

Svärmor Karin slank förbi en stund, hon hade varit i stan på roligheter. Vi pratade en stund men jag blev återigen snabbt trött, kul ändå att hon kom.

 

Till kvällsmat blev det en inte god soppa, så fralla, mjölk och chokladpudding slank ner.

Pratade med Anki en stund i telefon, och berättade att crp hade sjunkit ytterligare men jag kände mig inte bättre för det. Inga andra provsvar heller, bara att vänta.

 

Senare på kvällen var det precis som att någon tryckte på en knapp och allt kändes kanonbra där jag låg i sängen med lite bloggskriverier. Somnade vid midnatt efter en lite allt i allo dag.

 

 

Onsdag den 29/5

Vaknade och kände mig i kanonform både i andning och smärta, även efter morgontoaletten kändes det lugnt och fint. När frukosten kom var jag hungrig, hade matlust vilket resulterade att det var tomt på brickan när jag var klar.

 

Låg sen och slappade i sängen och bara mådde gott, när klockan blivit halv tio kändes det ok att börja klä på sig. Ställde mig upp och bytte till nya kalsonger när jag började känna en krampaktig smärta i högra lungan/bröstet alltså inte där revbenen är skadade utan andra sidan.

 

La mig ihopkrupen på sängen och det smärtade i bröstet upp i käken och örat och blev tungt med andningen just när det värkte som mest, låg där och konstaterade att hjärtat bör ju sitta på andra sidan även på mig, så är nog nån kramp. Gick över efter 15 min ungefär precis när jag tänkte ringa på sköterskan.

 

Efter bara en liten stund kom läkarna och rondade så jag talade om det för henne, och då ville hon ta ett blodprov direkt och kolla med ett EKG. Så efter en stund kom de och kopplade på slangpaketet.

 

Åt lunch och det kändes inget mer gånger, sen kom hon in och meddelade att ekg-et var helt ok, men skulle ta ett blodprov till lite senare i eftermiddag.

Det visade inte heller några fel, utan vi kör vidare med antibiotikan till nästa vecka som tänkt, alltså ingen hemresa förrän nästa vecka, smet man från flyttningen som man ändå inte kunnat göra någon nytta med.

 

Annars har denna dag varit jättebra och Anki var uppe en stund med lte egenmedicin som de inte har här. Har nu krupit ner under filten och tänkt sova en stund, hoppas på en bra morgodag också.

 

Ha det jättemysigt ni också, och kramar till Er alla, vi hörs snart igen.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0