130530-130531

Torsdag den 30/5

Bra morgon att vakna till, var faktiskt uppe och påklädd när frukosten kom, låg visserligen kvar på sängen sen.

 

Funderade på en kallelse från Lund som Anki ringde och berättade igår kväll, stod att jag skulle vara i Lund på tisdag den 4/6 kl. 13.00 för att sen på onsdag sövas och göra någon sorts operation som hette Dilatation.

 

Vet inte vem som skrivit remissen och ingen har sagt något om detta tidigare, kan ju hoppas att det är någon ny teknik som kan förbättra andningen, får vänta och se vad läkarna här säger, eller de i Lund.

 

Dagen rullade på med lunch och den vanligt tuffa eftermiddagen, vilken innehåller blodprov före lunch, efter lunch en påse antibiotika som tar en halvtimme att tanka in, sen nytt blodprov efter en halvtimma, eftermiddagskaffe och efter det en annan sorts antibiotika som tar en timme att fylla på.

Kvällsmat vid fem och sen ledigt, förutom det vanliga medicineriet och inhallationerna.

 

Det var ju en kanondag idag så det kändes inte så jobbigt med den tuffa eftermiddagen, piggnade som vanligt till framåt natten, somnade vid 00.25.

 

Fredag den 31/5

Efter två nattvandringar till toan så vaknade jag till vid 07.00, kände mig trött och slemmig så jag slumrade till en halvtimme innan de kom och ville ha blodprov och tryck och temp med syresättning.

 

Blev lite sen med allt kändes det som, fast hade ju inga tider att passa så det var bara att fixa en sak i taget tills allt var klart. Låg en stund innan jag fick på mig kläderna, försökte få tag i läkaren för att kunna få svar på min kallelse, men de gömde sig hela tiden.

 

Sköterskan försökte hitta någon i Lund som visste något om detta, men det lyckades inte, så får fortsätta jaga på måndag.

Eftermiddagssysslorna var fruktansvärt jobbiga idag, verkade inte finnas någon luft kvar bara jag satte mig upp i sängen. Tog tio minuter att slappna ner andningen varje gång.

 

Blev äntligen lite lugn och ro efter kvällsmaten så man kunde varva ner och kände mig mycket bättre då, kvällen blev sen lite upp och ner. Kollade Let´s Dance-finalen, måste ju vänta några minuter nu för röstningen är ju inte klar än.

 

Imorgon flyttar vi från huset till en lägenhet, jag är ju visserligen nlagd, men hade ju inte kunnat göra något ändå, så Anki och barnen får kämpa själva. Så när man ska hem härifrån så blir det till ett nytt ställe, inget hus men ska bli bra att slippa allt det jobbet för Ankis skull, hon kanske får lite egentid till något annat än bara måstejobb.

 

Slut för idag, kram på er. Markolio vann.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0