131102

Lördag den 2/11

En godkänd morgon verkade vara på gång idag, lätt att andas och inget halsont bäddade för detta.

Kom frukost, mediciner och inhallationen exakt kl. halv nio.

 

När allt var avverkat så blev det ett omvänt livtag och en timmes sova medan personalen fikade.

Kom in vid halv elva med kaffe och kaka så att man mornade till sig.

 

Efter fikat tryckte det på i avloppet så då var det dags att be om hjälp med skjuts till toan, limosinen rullades fram och sen fixade vi detta, gjorde också morgontvätten och en lukta gott runda.

Tillbaka till sängen, byte tröja och värkplåster, insmörjning av fötter och armar och ben.

 

Väntade in lunchen vid 12.00, var jättehungrig så det var gott. Anki var uppe en stund och det var skönt att se henne, vi hade lite diskussioner om allt möjligt, mest handlade det väl om att kunna klara av att komma hem någon mer gång, som givetvis skulle vara en höjdare samtidigt som jag äntligen förstått att man kanske inte orkar mer än på permission. Men ger mig inte än.

 

Kvällen blev full av mentala frågor utan svar och många önskningar man skulle vilja uppleva.

Fikade och hade trots detta en bra kväll med dator och Tv. Sköterskorna gjorde mig mycket sällskap denna kvällen. Satte mig för egen maskin i rullstolen och tvättade och borstade tänderna ute vid handfatet, körde lite styrketräning innan jag kröp ner vid halv tolv.

 

Slut för idag, tack för dessa dagar, kram på er.


Kommentarer
Skrivit av: Anna

Blev nyfiken...vad tänker du på när du skriver att det är saker du vill uppleva? Tänkte vad vi ska hitta på med dig=)

Svar: Det var nog mer sådana saker som jag skulle vilja men vet att jag inte klarar, men vill man så ska man ju försöka, vi får prata lite om detta. Tack
Stig

2013-11-07 @ 21:34:29

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0