131104

Måndag den 4/11

Idag var det doktorns tur att berätta lite om hur det stod till med mig, det var ju ronddag. Hon berättade att de ska ta ut svampmedicinen och minskat kortisonen samtidigt som de sätter in Omeprazol och Pravastatin igen vilka har varit borta under tiden jag ätit den andra antibiotikan.

Från och med imorgon.

 

Hoppas nu bara att det fungerar lika bra som det gjort sista tiden, känns lite konstigt att de går tillbaka till det gamla eftersom detta känts väldigt bra.

Vet ju visserligen att de går bara på sina värden och de ligger ju perfekt enl. proverna.

Efter frukosten idag hände något otäckt, det började kännas som om jag inte andades fast jag gjorde det. Precis som vacuum i hela kroppen kändes det, vände mig om till sidoläge, men då började det smärta väldigt på både höger och vänster sida i bröstet, ringde på sköterskan som kom in och frågade vad som hänt, fick ganska snabbt upp gasen och 10 mg morfin för att lugna ner förloppet.

Vilade sen fram till lunch och även en stund efter den också, sen vaknade man och allt kändes helt ok.

Lagom till fikat sen kom Anna, Tobbe och Maja upp, för Maja skulle ju visa morfar att hon kunde gå själv nu, stora tjejen. Jag fortsatte med att känna mig bra resten av dagen, Anki ringde och bytte några ord på kvällen. Liksom Linda som hälsade via sms. Somnade tidigt denna kväll, troligen lite påverkad.

God natt och sov gott/////////////////


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0