131105-131107

Tisdag den 5/1

Denna morgon blev en god start på dagen, gott med frukost och sen slank medicinen ner.

Var på toaletten och gjorde mig klar redan före nio, för att sen duscha och klä på sig, lägga sig ovanpå sängen och vila en timme.

 

Dags för lite träning och lunch innan man kände för en stunds vila igen, blev en halvtimme och sen drack vi lite kaffe, slappade och lekte lite med datan tills kvällsmaten kom. Blev inga besök idag, men jag låg lika gärna och slappade och tittade på TV.n

 

Verkade som en bra kväll skulle komma framöver, och det gjorde det nog, för jag blev bara så där jättetrött så jag somnade utan tandborstning och kvällsfikan. Hade precis hunnit få i mig medicinen.

 

Onsdag den 6/11

Nu har det hänt något, känslor som varit borta i fyra fem veckor har plötsligt kommit till känna igen, och givetvis inte av de bra känslorna.

Illamåendet på morgonen i samband med frukost och pillerna dök upp idag, inte alls trevligt, innebär att det blir trögt och äta och tar lång tid.

 

Det jag kan gissa mig till är att operazolen är tillbaka på morgonen med dubbel dos sen längre tillbaka eller pravastinen som jag tar på kvällen. Prednisolen halverades ju också men den satte hon in omgående igen.

 

Är extremt trött på förmiddagarna nu igen, mår inte alls så gott som jag mått de sista två veckorna, nu måste vi hitta tillbaka igen, varför kan man inte få de pillerna som gör att man mår bra nu när det inte har någon betydelse med biverkningar.

 

Torsdag den 7/11

Seg trött illamående även denna morgon, ännu mer troligt med mina teorier angående pillerbytena.

Tog lång tid att peta i sig frukosten, fick vila långa stunder, efter en timme var jag klar men mådde skitdåligt.

 

Läkaren var inne och hon skulle disskuttera med de andra läkarna om mina piller och varför det togs bort och sattes tillbaka när det fungerade bra.

Allt kändes botten så det var att försöka få i sig piller och inhallatonerna och försöka sova en stund till, innan Mita kom.

 

Hon skulle komma förbi en liten stund när hon varit och simmat, vid halv tolv stod det en leende syster i dörren med ett glatt hej, hur mår du. Piggar alltid upp. Pratade om lite allt möjligt trots att jag var trött i ögonen och mådde så där, men det är bästa sättet att få igång kropp och huvud. Hon hade varit på 50-årsfest i Tingsryd i lördags.

 

Blev bättre under eftermiddagen så när Anki kom efter att hon slutat sitt jobb vid fyra-tiden så kändes jag hyfsat bra.

Vi hade en pratstund om allt möjligt lustigt som snurrar i mitt huvud emellanåt, fick en god natt kram och sen åkte hon för att handla, äta lite mat och gosa med Astrid som ska få ett nytt akvarium, det gamla började läcka, troligen flytten.

 

Nu får ni ta hand om varandra och kramas och gosas bland spöken och helgon.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0