131108-131110

Fredag den 8/11

Kände att nu är det nog helg snart, sög i tarmen, skit också det var ju inte öltarmen utan medicintarmen som sög. Kom med frukost också för jag var hungrig och mådde bra med andningen.

 

Passade på att bli duschad och rakad, fick sen elvakaffe och rast vila en timme innan lunch.

Hade lite träningsövningar på eftermiddagen, till och med planer på att dra en raggarrunda i korridorerna, så jag bad dem ställa fram rullstolen och skinnvästen, ajdå, västen var ju inte med så det fick bli koftan då. Så var det bara syrgasslangen som skulle fixas, och då var jag helt slut så det blev ingen runda idag, och brudarna hade nog gått hem.

 

Hur denna dag har varit är mycket upp och ner, men de sämre passen har nog varit mindre än de dåliga.

 

 

 

 

Lördag den 9/11

Har inte sovit vidare bra inatt, snurrat och vaknat en gång i timmen. Tog en lugnande tablett vid 03,00 och den hjälpte till så jag fick sova till sju-tiden.

 

Då var det mycket tungt att andas och lite ont i bröstet, värkte och frös i hela kroppen, pratade med sköterskan så jag fick någon tablett som kunde hjälpa. Fick in de vanliga lite tidigare för att se om de hjälpte, och inhallationen tog jag också sen vilade jag en halvtimme innan jag började med frukosten.

 

Tog en lång stund med många pauser att få i sig den, avslutade med kaffet vilket gjorde att man blev mycket bättre efter det. Körde en liten magknipsdans med verkmästaren innan jag kröp ihop och somnade efter en lång stund med oro och ångest.

 

Blev aningen bättre efter kvällsfikat, för vid sjutiden kom Tobbe, Anna, Linda och Maja med presenter för det var ju Fars dag imorgon.

Men de var bara en kort stund för både Maja jag och Linda var ganska slitna. Och Anna och Tobbe hade ju tapetserat så de var nog trötta de också.

 

Söndag den 10/11

Även denna natt har varit riktigt orolig tankemässigt och andningstung. Andas riktigt känns det som men ingen känsla av att man får tillräckligt med luft, upp och ner på syrgasen för att försöka hitta ett bra läge.

Nästäppa och mycket host och harkel, och ont i bröstet nu på morgonen, fick be om en värktablett till frukost samt tog en alvedon och resterande piller, för att se om det blev bättre.

 

Somnade till en halvtimme innan jag började äta frukost, tog lång tid men var gott. Efter lunch blev det bättre för då kom ju Anki med varsin bakelse till fikat, gott, gottigottgott.

 

Hon såg lite gladare ut idag också, jag känner bara att det måste vara väldigt tråkigt för henne att sitta själv de mesta kvällarna, jag har ju sällskap av en hel stab med sköterskor.

 

Efter ett fruktansvärt spännande bingolotto så kom tröttheten även ikväll, men vaknade till när Johan och hans kompisar drog igång, blev sittande till halv tolv innan jag somnade.

 

Tack för besök, presenter, kommentarer på bloggen och ni som läser.

Nu kör vi vidare, snart kommer tomten, Kram på Er alla.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0