131112-131113

Tisdag den 12/11

Även denna morgon började med ett segt uppvaknande med värk i bröstet och vänstra sidan, fick ringa in en värktablett för att kunna få upp volymen i lungorna.

Tog medicinen och inhallerade innan jag tog frukost så tabletten skulle hinna verka.

 

Slumrade till en kvart, för att sedan vakna till och smärtan hade gett med sig en aning.

Fick väl igång andningen någorlunda så vi kunde göra toabesök och påklädning, satt vid tvättstället och borstade tänderna, innan det blev placering i sängen en stund till, och fick mina fötter och ben insmorda.

 

Efter lunch blev det lite vila, men tyckte jag frös så jag tog min rullstol och sattgick ut till garderoben och hämtade min kofta, bra träningspass kombinerat med något att göra. Samma väg tillbaka, blev sen sittande kvar i stolen för att kanske flytta ligg-sittsåren till en ny plats.

 

Fick lite kaffe och glass till fika, gjorde sen som vanligt inte mycket mer än tänkte på vad kul det kunde vara att hitta på något, men när jag tänkt en stund till så är det väldigt bra att sitta här och bara tänka på det. Då klarar man ju av det utan att bli trött och andfådd.

 

 

Onsdag den 13/11

Efter bra nattsömn, ett uppvaknande med rejäl smärta på vänstersidan, samtidigt kom sköterskan som skulle ta proverna som ska till Lund.

Nu är det ju ingen ansträngning att ta prover sedan de opererade in picklissen. Sen blev det omläggning också vilket ska göras en gång i veckan.

 

Fick sen medicin och efter en lång stund kom äntligen värktabletten, tog den och la mig ner och vilade, frukosten fick vänta.

Vaknade och åt frukost, blev sen mycket bättre, slappade till halv tolv för då tryckte de på där bak.

 

När jag var klar med det så kände jag mig bra i andningen och ganska avslappnad, så det fick bli dusch också, tog en halvtimme innan det var klart och jag hade rena kläder på och satt i sängen.

Nu blev det lunch och den satt fint nu. Rotmos med oxbringa.

 

Då sms:a Anna att hon kom om en stund och klippte mig, hon hade ju ringt innan och frågat om jag orkade med det. Så nu rök Zlatan-tofsen.  Gick hur bra som helst.

 

De ringde från lungmottagningen och tyckte att jag skulle få en influensaspruta. Men det blir efter att de kollat värdena så det inte finns infektion i kroppen.

Storstädning på rummet har de gjort idag med, så denna dag har det varit fullt ös.

 

Linda och Maja var ju också med Anna uppe när hon klippte mig. Anki ringde och pratade så man fick höra hennes sköna röst en stund, har trots alla händelser mått otroligt bra och haft en rolig och händelserik dag.

 

Får se vad morgondagen bjuder på, läkaren kommer med svaren på proverna vet jag.

Nu kramas vi och sover en stund, Älskar alla mina vänner, alltså alla, tror inte jag har några ovänner.

 

Kram och God Natt……..


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0