131114

Torsdag den 14/11

När man vaknade idag var det bara att ligga kvar och vänta, för det var stora provtagardagen och då får man inte äta några mediciner innan.

Kände av min värk i sidan lite grann men inte som tidigare, så kom hon och tog 6 rör ur min ventil.

Var lite tjurigt med flödet idag men gick till slut.

 

Åt frukost och piller samt vilade en stund efter min värktablett eller mina tre som det ju egentligen är. Sen kom läkaren och rondade, vi pratade om hur jag mådde, och då sa jag att det känns mycket bättre förutom värken i bröstet och sidan.

 

De sura uppstötningarna har försvunnit sen hon satte in omeprazolen igen fast halv styrka nu, och ögonen har blivit mycket bättre när vi började konstant med ögondropparna. Får vänta på beskeden från dagens prover.

 

Mådde sen dess att medicinen börjat jobba riktigt bra, gott med lunch, vilade och tränade på eftermiddagen en stund.

Efter kvällsmaten ringde först Björne och sa att han tänkt hälsa på mig söndag em

 

Anki ringde sen och pratade lite och berättade att hon hade fullt upp med äventyr resten av veckan så hon visste inte när hon kom, Det tycker jag är roligt att hon har något skoj att hitta på istället för att sitta hemma.

 

På kvällen kom sköterskan in och talade om att det senaste värdet på crp låg på 78. Vi pratade om detta fast jag kände ju mig inte infekterad mer än om det kan vara smärtorna i bröstet.

Skulle få mer besked imorgon. Lund hade gett besked om höjning av avstötningsmedicinen till dubbla dosen och nya prover redan på tisdag.

 

Vet inte varför, för jag mår bra och har gått upp 2 kg till denna veckan, 52,5 är ny matchvikt.

 

Kram och puss på Er alla från en tillfälligt mår bra gubbe.

 

Kommentarer
Skrivit av: Mikael Lindstöm

Hej Sitg,

härligt att höra att du "tjocknar" till och mår bättre!

Nu får vi ladda inför kvällens batalj, hoppas att vi har en liten chans iallafall!!

Ha en skön helg

Hälsningar
Mikael

Svar: Ja gäller att de kämpar hårdare än vi. Sköt om dig och din familj, Kram
Stig

2013-11-15 @ 11:59:46

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0