131115

Fredag den 15/11

Lite strulit nattsov gjorde att de väckte mig med pillerna idag vid kvart över åtta.

Då var jag nödig, aj,aj,aj, fick tag i flaskan fortare än fort. Skönt att bara kunna slappna av.

 

Tog sen en lång stund innan det kom någon frukost, så man hann ju nästan somna om, var klar vid tio. Låg sen och slappade och kände att andningen var inte ok, mycket slem, fick jobba hela tiden och blev bara tröttare och tröttare.

 

Bad om hjälp till toan vid halv tolv, gjorde mina sysslor i nedre avdelningen först, kände mig smått ok så jag bad att få sitta kvar i stolen och tvätta mig. Efter jag torkat och kammat mig började det krabba till sig med andning och slemmet.

 

Då fick de köra in mig till sängen, försökte slappna av medan sjuksköterskan var på väg, de hade ringt efter henne, så hon kunde ge mig lite morfin för att dämpa slemmet och oron.

Tog tio minuter innan det började slappna av. Fick sen i mig lunchen innan jag somnade till en stund.

 

När jag sen vaknade mådde jag perfekt, lugn andning och avslappnad. Hade precis mornat till mig när Mita (söstra mi) kom och hälsade på, vi fikade och spekulerade om alla sjukdomar som fanns. Det var ju det vi inte skulle göra bestämde vi. Hon åkte vid tre för hunden längtade efter henne.

 

Sköterskan höll på att få tag i någon lungläkare i tjänst, om hur hon skulle göra med medicineringen inför natten, men eftersom jag inte kände mig infekterad eller hade feber så bestämde vi att bara köra på som vanligt, hade ju varit pigg och lite rask hela eftermiddagen och en bit in på kvällen, sen fotboll så då blir det ju bättre.

 

Detta var dagens berättelse, Kramar till Er så kan vi höras imorgon igen.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0