131006-131007

Söndag den 6/10

Vaknade till en helt underbar morgon med luft och lugn i kroppen, för att invänta sena mediciner men fick in frukosten ganska snabbt.

Idag är Linda i Vimmerby och kör folkrace, hoppas det går bra.

 

För min del har det flutit på bra än så länge. Dagen har varit ganska svår att hitta rätt nivå på, men efter tre så lossnade det en stund, så man slapp det där harklandet som tar onödig kraft från andningen.

 

Fick då resultat från Lindas folkrace, första heatet var hon femma, i andra blev hon påkörd och vänd men slutade femma, och i sista heatet vände de en bil före henne så hon blev stående och fick hjullastaråk ut till depån. Eftersom det bara är andra eller tredje racet och mot killar så körde hon jättebra även om resultaten inte blev de bästa.

 

Åt kvällsmat och tog mig i kragen för att få till lite läsning för mina vänner, bloggade ett par timmar och det var nog avstressande för det gick ju bra, kollade lite gammal Wallander med ena ögat och datorn med det andra. Somnade vid halv ett.

 

 

Måndag den 7/10

Morgonen började bra även idag, bara man höll sig under dubbla filtar och med strumpor på, är vinter i mitt rum. Lite kontroller idag och prover till Lund. Dagsvikt= 48,1 kg

 

Fick en smärre chock när det plötsligt klockan åtta står en arbetsterapeut och skall hjälpa mig med morgonsysslorna, dusch, rakning, toan m.m. Visste inte att man luktade så illa.

Jag visste inte vad jag skulle svara, men det fick nog vänta tills lungor och resten av kroppen startat igång framåt tio-tiden.

 

Blev frukost, mediciner och inhallationer först, känns faktiskt lite viktigare att få i sig detta först, hon skulle komma tillbaka vid 10.00.

När hon sen kom så blev det kropp och hårtvätt, rakning och magtömning.

 

Blev sittande i rullstolen och pausade, men kanske 10 min. innan sjukgymnasten kom och vi skulle träna en stund, sen åt jag lunchen vid bordet när jag satt i stolen.

 

Blev helt slut av denna förmiddagen, så blev eftermiddagsvila i en timme tills kaffe kom. Pratade med Anki en stund.

Kvällen har sen varit bra, Maja hade tagit med sina föräldrar och kom och hälsade på en stund.

 

Nu är kvällsfikan slut, och imorgon blir det vårdplanering med kommunen, för att se vad de ska göra av mig, flytt till något boende troligen eftersom jag inte tror jag klarar mig hemma.

 

Får se vad som händer.   Kram på Er så hörs vi.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0