131011

Fredag den 11/10

Lite orolig sov i natt, somnade vid halv ett och tömde en gång vid halv fem för att sen vakna vid halv åtta. Kände mig relativt lugn trots flytten, fick in min frukost först idag, samtidigt som sköterskorna packade ner mina saker åt jag.

 

Fick sen hjälp med toan och tvätt och nya kläder innan inhallationen, sen hade vi en timme på oss innan ambulansen kom. Slappade och fick in mina papper som skulle med, och sa hej och fick kramar av personalen med lycka till.

 

Halv elva kom en kille med bår och ville hämta mig, gick bra att flytta över till båren, blev bara lite mer andfådd. Hissen ner till ambulanshallen och sen blev det långresa till Öster, Vildparksgatan 14.

 

Framme på ungefär tio minuter, blev placerad i ett jättefint stort rum med mycket fönster, pentry och toa. Väl mottagen direkt och fick en positiv känsla.

 

Var ganska trött och sliten fram till eftermiddagsfikat, men då kom pigget fram och Anki, Anna, Tobbe och Maja dök upp för att hälsa på en stund. Kändes kanonbra.

Blev en bra flyttdag. med förhoppningar om att man ska komma igång ytterligare en stund. Dags att spänna bågen igen och försöka asa sig hemåt efter nån veckas rehab här på Birka.

 

Kvällssysslorna rullade på med att svara på frågor om hur jag ville ha det här och lite tider när.

De fixade till och med mina mediciner och la dem i dosetten.

Blev sen en härlig fotbollsmatch på tv innan man somnade efter en hård dag, mycket nytt men som funkade bra.

 

Tack för idag, kram på Er.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0