131016

Onsdag den 16/10

Kändes inte riktigt lika bra när man vaknade idag, Högre andning och lite oroliga tankar som gjorde det svårare att slappna av.

Sköterskan kom in vid halv åtta för att ta de proverna som skulle gjorts i måndags, men det är ju helt kanon med picc lissen, har fått en ge och ta kran som sitter i armen.

 

Åt frukost med god aptit innan det var dags för en timme snooze. När man sen vaknade till vid tiotiden då de kom in och frågade om de kunde städa rummet, jo det går väl bra tyckte jag för då hade man ju sällskap och så hände det ju något.

 

Däremot var andningen och jag inte bästa vänner idag, fick ta i varje andetag, kändes väldigt tungt.

Blev lite bättre före lunchen, så då blev det försök till toan och det gick bra ända fram tills de bad mig stå upp så de kunde tvätta av mig, istället för att ta det i sängen som de gjort tidigare.

 

Nu blev det inte så farligt utan lugnade sig snabbt jämfört med igår. Skulle nu bara vägas också innan man kom tillbaka till sängen, 48,6 kg (nytömd), så den här underbart goda maten höjer lite i taget.

Skulle nog kunna äta dubbelt så mycket bara för det är så gott, men tar på krafterna att äta för mycket.

 

Anna, Linda och Maja var lediga idag så de var uppe en timme och sällskapade och den lilla busade på hela tiden. Här är lite större ytor än på lasarettet så det är ju jättekul att krypa runt.

Passade på att fika lite tidigare medan dom var här, så kunde jag vila en längre stund sen.

 

Efter att sovit en timme drygt var det bättre med andningen, var hungrig som bara den så det var tur att maten var på gång. Blev också så himla sugen på smågodis eller choklad, men det skulle jag ju beställt innan tjejerna kom.

 

Har fått kaffe, digestive och smörgåsrån till fikat nu, inhallation och piller kvar.

Avslutar dagen med lite TV eller datalek. Blir väl att krypa ner sen framåt midnatt.

 

Övervägande bra dag trots att det känts tungt.

Tack för denna dag, mina tjejer och personalen här på Birka, kram på er och sov gott.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0