131017

Torsdag den 17/10

Idag när man vaknade kändes det jobbigt att andas och kändes inte så bra. Fixade till morgonsysslorna och vände mig om för att sova en stund till och se om det hjälpte.

 

Slumrade till en timme, när jag vaknade var kl. 10.00 och kändes som storm i huvudet,

Då kom jag på att vi glömt att sänka syrgasen ända sen igår förmiddag.

Har stått på 10 lit i ett helt dygn istället för 6 lit. Så det förklarar saken, ringde på sköterskan så de sänkte och tog bara någon minut så blev allt mycket lättare med andningen.

 

Fick även idag en underbart god lunch, som man nog kunde ätit dubbel portion av, har bett dem öka till lite större portioner nu, gäller att passa på när matlusten finns.

 

Vilade en timme efter lunch, kändes som att allt var uppgivet, fanns inga roliga saker att fundera på just nu, men ändå känner jag mig relativt ok med andning och även att sätta sig upp och åka till toa går bättre och bättre.

 

Läkaren och sjuksköterskan var inne och rondade, de satt en lång stund och pratade och berättade att hon pratat med min lungläkare för att informera sig om mitt tillstånd.

Eftermiddagskaffe och kvällsmat, lite mer funderingar och tomhet i huvudet de stunder som det inte händer något.

 

Så kom Anki upp, hon hade smågodis med sig så jag kan snaska lite sötsaker. Hon hade också med sig min nybeställda sapurationsmätare som jag köpt privat, eftersom sjukvården inte har råd med sådan lyx på hela Birkas vårdboende. Så nu kan jag själv hålla koll på när det går för långt ner, och styra hur mycket syrgas jag behöver för att må bäst.

 

Mitt största problem just nu är att jag vet inte hur man ska kunna få Anki att må bättre, tror att hon har det väldigt jobbigt, eller funderar jag bara i onödan kanske, för jag vet ju att alla närstående har det tungt när man är på väg utför eller uppför kanske det heter.

 

Funderar också mycket på varför de ändrat ganska flitigt på mina mediciner, nu ska det tas efter behov enl. läkarna, innan var det så noga med rätt klockslag och styrkan.

 

För en gångs skull kom John Blund redan vid elva igår, somnade snabbt.

Har varit en fundersam dag som blev bra med lite mindre syre.

 

Tack och hej. Kram på Er, Ända sättet att få kramas är numera att skriva det.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0