131018

 

Fredag den 18/10

Idag var det lättare att komma igång för i natt hade vi lite mer rätt på syrgasen, kände mig hungrig, beställde in frukosten, Yoggi, ägg, kaviar, 2 st rostade mackor, kaffe och mjölk. 11 piller och 2 ml inhallationsvätska, (Atrovent).

 

Nu har det gått en vecka sen jag landade här på Birka, och det är faktiskt inget jag ångrar. Har bara varit bra, mat, personal och rummet.

 

Har också insett att hem hade jag aldrig klarat att åka, skall jag fixa det så får vi äta upp oss och träna upp lite mer muskler, hoppas det går, om inte blir det till att vara kvar här, men mitt mål är enligt min önskan att kunna komma hem en period till.

 

Fick besök av lillasyster Mita vid lunch, så vi hade en trevlig pratstund om det mesta tills jag blev trött i ögonen och då blev det vila för mig, och troligen lite för Mita när hon kom hem, hon behöver det också.

 

Eftermiddagskaffe när jag vilat 1 timme, och sen piggnade kroppen och huvudet till för lite träning av den väldigt lätta sorten. Sjukgymnasten dök ju äntligen upp efter 4 dagars sökande, så det var ju bäst att hänga på.

 

Har varit en bra dag med bara lite stressandning, och min nya mätare funkar också, så nu är det lite kul att hålla koll på syresättningen och se var det känns bäst.

 

Kvällen blir fredagsmys med smågodis och jordnötsringar, Cola och TV eller data att mysa och  gosa med.

 

Kram och må gott, och ni som har varandra, ta vara på det, för helt plötsligt är det mysiga och gosiga slut och du känner saknad samtidigt som du troligen fortfarande är älskad av dina vänner.

 

Från den ömtålige porslinsgubben, God Natt


Kommentarer
Skrivit av: Anne

Skönt att du trivs och att maten e god! Jag har mejlat dig men du kanske inte har haft ork att läsa....så kan det ju va ibland. Konstigt det där med medicinerna.....brukar ju vara skitviktigt.
Hoppas jallafall att du kan träna upp dig och komma hem igen.....hemma är ju skönt.
Förstår Anki så väl, jag vet hur Mats mådde innan trpl. Den oron är nog värre för dom än för oss.
Hoppas du har en goer kväll
Största kramen både till Anki och dig

Svar: Tack, vi kämpar vidare, kram
Stig

2013-10-19 @ 22:18:04

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0