131019

Lördag den 19/10

Äntligen helg, om det nu inte skulle kunna vara det hela veckan för mig.

Morgon vid halv åtta med piller och inhallation, blev sen specialfrukost, värmde lite Janssons som blev över från gårdagens kvällsmat med ägghalvor och rostat bröd. Stabilt och gott.

 

Så ringde sovklockan och dags för en timmes sov innan morgontvätten. Klockan blev elva och dags för toan och sen avtvättning innan det blir lunch. Mandelgarnerad fisk med potatis och dillsås, Gott.

Glass med chokladsås till efterrätt.

 

Försökte hitta några vinnare på V 75, men de brukar ju bara vara det tills loppet är kört, för sen är det nästan alltid någon annan som vinner, inte den jag tippat i alla fall. Är ju lite spännande att vara med ändå. Resultat = Vinst 98 kr satsade 288 kr.

 

Kände sig lite uppstirrad idag, andningen och pulsen låg lite högt så jag bad om en sobril för att lugna mig något kilo, men det var lite omständigt att kunna få den idag. Blev lite missförstånd mellan mig och sköterskan om jag skulle ha en hel eller halv. Jag ville ha en hel och hon ville bara ge en halv.

Blev en halv, löste sig sen när jag tänkt till, hon menade en halv 10 mg och jag en hel 5 mg blir ganska samma eller.

 

Maja och mormor Anki dök upp innan kaffet och busade en stund, så morfar blev glad i flera timmar efter det besöket, och pappa Tobbe och mamma Anna kunde sätta upp garderoberna i hallen utan att lärlingen fick vara med. Maja gillade hästarna på Tv.

 

Kvällsmat blev två crepes med räkfyllning och macka.

Kollade postkoden och körslaget med lottodragning, ingen utdelning där heller.

 

Blev trött redan vid halv tolv, tandborstning och nerkrypning sen lite Iphonespel innan ögonen stängdes och man våldtog kuddarna i alla hörn.

 

Hej och kram, ha en trevlig kväll.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0