131020

Söndag den 20/10

Vaknade i drömmarnas värld idag, fick snurra och gnugga mig i ögonen för att kunna känna igen var jag var någonstans, sen fattade jag var jag var och då först vågade jag släppa en 8 sekunders prutt.

 

Lite segt att morna sig men annars kändes det bra när det gått några minuter, väntade däremot en lång stund innan de kom in och väckte mig, blev allt på en gång sen men gick bra. Somnade till en timme fram till tio ungefär även idag, syn att det inte är skönhetssömn så man hade liknat lilla sjöjungfrun istället för odjuret.

 

Tog en extra sobril (lugnande tablett) för det kändes som att jag hade ovanligt hög puls, väntade en halvtimme innan vi fixade tvätt och klädbyte samt det vanliga var så god och sittbesöket.

 

Fick ett sms från Bengt som undrade om han kunde komma en stund, det var ju kul att äntligen få till pratstunden med honom, för de sista tre-fyra gångerna han ringt så har jag inte mått bra, men nu lyckades vi. Pratade lite älgjakt och Lakers, det var riktigt kul och avkopplande. Tack Bengt.

 

Eftermiddagen och kvällen har varit jättebra, har ju visserligen inte gjort något ansträngande. Det jobbigaste har nog varit att stoppa i sig lite chokladbitar.

 

Får vi se vad som händer i morgon, mer än att doktorn kommer och hälsar på, kanske lite träning om sjukgymnasten skulle kunna hitta lite träningsredskap.

 

En hyggligt bra helg, om än lite långtråkig men det får man vänja sig vid alla dagar numera eftersom man orkar inte göra något, mer än det som går sittande i sängen.

 

Kram och god natt på Er alla.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0